Reklama

Ślusarek: sprzeciwianie się hejtowi tylko w świetle reflektorów nic nie da

- Prokuratura i właściciele portali mają ogromne znaczenie przy zwalczaniu mowy nienawiści - mówił w programie #RZECZoPRAWIE adwokat Maciej Ślusarek.

Publikacja: 16.01.2019 13:31

Maciej Ślusarek

Maciej Ślusarek

Foto: tv.rp.pl

- Prokuratura ma narzędzia do badania, kto był autorem wpisu i tylko ona ma możliwość zwolnienia z tajemnicy telekomunikacyjnej - dodał.

Ekspert zwrócił uwagę, że portale internetowe też pełnią tu ważną rolę.

- Można występować do portali z prośbą o zdejmowanie wpisów, które są hejtem, naruszają dobra osobiste – powiedział Ślusarek.

- Wtedy portal albo administrator musi to zrobić. Jeśli tego nie dokona, to sam ponosi odpowiedzialność cywilną - dodał.

Adwokat przypomniał orzeczenie Sądu Najwyższego, który zauważył, że przepisy nie nadążają za rozwojem technologii.

Reklama
Reklama

- Chodzi o falę hejtu ws. ministra Sikorskiego. SN uznał, że duży portal, który dysponuje zasobem administracyjnym i może na bieżąco analizować to, co się dzieje, a tym samym powinien sam na to zareagować.

Jeśli tego nie zrobi, to poniesie odpowiedzialność - powiedział.

Zdaniem prawnika ważne nie są działania chwilowe podejmowane w świetle kamer, ale cały system, który zacznie się od edukacji w szkole.

Ślusarek w #RZECZoPRAWIE

Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama