Aktualizacja: 05.02.2016 12:53 Publikacja: 05.02.2016 12:53
Eksport kierowany jest głównie na rynki Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są Niemcy. Inne znaczące rynki to Holandia i Austria, a także Czechy. Wysyłamy za granicę damską i męska odzież jak marynarki, żakiety, zestawy ubraniowe, spodnie, spódnice, bluzki, koszulki trykotowe itp. Spory udział w eksporcie odzieży mają dodatki odzieżowe.
Eksport polskiej odzieży to nie tylko ubrania noszone na co dzień: to także eksport odzieży specjalistycznego przeznaczenia dla wojska, służby zdrowia, dla branży budowlanej. - W tym segmencie polskie zakłady także są bardzo mocne – zaznacza Barbara Molińska, regionalny menedżer ds. handlu zagranicznego Banku Zachodniego WBK.
Różnorodność, równość i inkluzja (DEI) to kluczowe elementy, które determinują rozwój i sukces nowoczesnych organizacji. Pomimo deklaratywnych działań i polityk, wciąż istnieją poważne wyzwania związane z ich implementacją, szczególnie w obszarach prawnych, instytucjonalnych oraz świadomości społecznej i biznesowej. Inkluzywność i równość w pracy to warunek niezbędny do pełnego wykorzystania potencjału ludzkiego oraz eliminacji barier ograniczających rozwój społeczny i zawodowy różnych grup.
Raport Mario Draghi’ego podkreśla pilną potrzebę przyspieszenia działań Unii Europejskiej w obliczu globalnych wyzwań gospodarczych, ale wymaga to realistycznego podejścia, skoordynowanych działań państw członkowskich oraz uwzględnienia specyfiki nowej Europy, co stanowi kluczowe wyzwanie dla polskiej prezydencji. Przed nami historyczny moment, który może wpłynąć na kierunek polityki unijnej, szczególnie w zakresie Europejskiego Zielonego Ładu oraz konkurencyjności Europy na globalnej arenie.
Bezpieczeństwo lekowe, definiowane jako zdolność do samowystarczalności w zakresie produkcji leków i substancji czynnych (API), stanowi fundament zdrowotnej i ekonomicznej stabilności Europy. Zdaniem uczestników panelu dyskusyjnego „Bezpieczeństwo lekowe jako filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki”, strategiczna niezależność wymaga nie tylko relokacji produkcji do Europy, ale także wsparcia rozwoju lokalnego przemysłu farmaceutycznego oraz stworzenia europejskiej listy leków krytycznych.
W sesji otwierającej scenę ESG, na którą składało się wystąpienie na temat atestacji, panel dyskusyjny „CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?” oraz case study Grupy ERBUD, omówiliśmy najważniejsze wyzwania, które czekają przedsiębiorstwa raportujące zgodnie z nowymi wymogami.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Łańcuchy wartości to jedno z największych wyzwań w raportowaniu zrównoważonego rozwoju. Zebranie danych od setek, a często tysięcy kontrahentów wiąże się z ogromnym nakładem pracy i wydatkami. Dlatego firmy szukają rozwiązań, które pomogą im usprawnić ten proces. Na rynku pojawiają się rozwiązania wspierające raportowanie.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Kończący się 2024 rok był dla spółek prowadzących sieci sklepów z odzieżą i obuwiem trudniejszy, niż się spodziewano. Ale rok 2025 może być jeszcze bardziej wymagający. Dotyczy to także gigantów.
Tegoroczne wydatki świąteczne mają być większe. Handlowcy bardzo mocno liczą na zapał Polaków do wydawania, zwłaszcza na prezenty. W końcu to kluczowy okres dla tego sektora w roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas