Reklama

Kontrrewolucja młodych i bunt w social mediach – jak Internet zmienił wybory prezydenckie

W najnowszym odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” Michał Kolanko rozmawia z Michałem Fedorowiczem, szefem kolektywu analitycznego Res Futura, o tym, jak media społecznościowe przejęły kontrolę nad przestrzenią polityczną w kampanii prezydenckiej 2025.

Publikacja: 19.05.2025 19:42

Ekspert wskazuje, że wybory te potwierdziły nadejście „kontrrewolucji białych mężczyzn”, a młodzi wyborcy zdominowali dyskusję polityczną. – Ten bunt się dokonał – stwierdza Fedorowicz, odnosząc się do nieoczekiwanego sukcesu Konfederacji i Grzegorza Brauna.   Istotną rolę odegrała pandemia, która trwale zmieniła sposób konsumpcji treści. – To przerzucenie dyskusji z mediów tradycyjnych do social mediów nastąpiło właśnie w czasie pandemii – mówi gość. Dodaje, że w tej kampanii „miliony wyświetleń, setki tysięcy lajków i udostępnień” przesądziły o politycznym zaangażowaniu młodych. – Ta grupa wiekowa 18–29 bardzo się zaangażowała w politykę. Oni stwierdzili, że to jest dzisiaj ich czas, że chcą się wyrazić – podkreśla. Ale to nie tylko młodzi – również osoby w wieku 30–40 lat coraz częściej czerpią wiedzę z mediów społecznościowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama