Reklama

Kontrrewolucja młodych i bunt w social mediach – jak Internet zmienił wybory prezydenckie

W najnowszym odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” Michał Kolanko rozmawia z Michałem Fedorowiczem, szefem kolektywu analitycznego Res Futura, o tym, jak media społecznościowe przejęły kontrolę nad przestrzenią polityczną w kampanii prezydenckiej 2025.

Publikacja: 19.05.2025 19:42

Ekspert wskazuje, że wybory te potwierdziły nadejście „kontrrewolucji białych mężczyzn”, a młodzi wyborcy zdominowali dyskusję polityczną. – Ten bunt się dokonał – stwierdza Fedorowicz, odnosząc się do nieoczekiwanego sukcesu Konfederacji i Grzegorza Brauna.   Istotną rolę odegrała pandemia, która trwale zmieniła sposób konsumpcji treści. – To przerzucenie dyskusji z mediów tradycyjnych do social mediów nastąpiło właśnie w czasie pandemii – mówi gość. Dodaje, że w tej kampanii „miliony wyświetleń, setki tysięcy lajków i udostępnień” przesądziły o politycznym zaangażowaniu młodych. – Ta grupa wiekowa 18–29 bardzo się zaangażowała w politykę. Oni stwierdzili, że to jest dzisiaj ich czas, że chcą się wyrazić – podkreśla. Ale to nie tylko młodzi – również osoby w wieku 30–40 lat coraz częściej czerpią wiedzę z mediów społecznościowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama