Badanie, którego wyniki poznała “Rzeczpospolita”  wykonała pracownia Socjolożki.pl na zlecenie kampanii “Kobiety na wybory” na grupie 800 respondentek w przedziale wiekowym 18-64 we wrześniu tego roku. 14 proc. respondentek nie wie, czy będzie głosować. 10 proc. deklaruje, że nie będzie głosować. W sondażu zapytano również dlaczego respondentki chcą brać udział w głosowaniu. 49 proc. Polek twierdzi, że “chce zmiany”, 45 proc - że “chce decydować”, 43 proc. mówi, że to kwestia odpowiedzialności, a 41 proc. - że chce mieć wpływ na własne życie. 

Sondaż: Polki nie wierzą w zmiany

W badaniu sprawdzono również przyczyny, dla których Polki nie chcą głosować. 48 proc. Mówi, że nie wierzy w zmianę w Polsce, 46 proc. nie wierzy politykom, a 44 proc. czuje do polityków niechęć. Tyle samo respondentek w tym badaniu twierdzi, że ich glos nie ma znaczenia i to powoduje, że nie będą głosować. 41 proc. czuje ogólną niechęć do polityki.

Czytaj więcej

Sondaż: Kogo Polacy nie chcą widzieć u władzy po wyborach? "Wygrywa" PiS

Kampania “Kobiety na wybory” ma na celu mobilizację kobiet oraz organizacji kobiecych w tych wyborach. Wzięło w niej udział już ponad 200 rozpoznawalnych osób, które przekonują kobiety do głosowania. Do akcji włączyło się już ponad 70 organizacji pozarządowych. Jak podkreślają jej przedstawiciele, kampania "Kobiety na wybory" jest apolityczna, edukacyjna i pro bono oraz wszyscy ja tworzący pracują jako wolontariusze.

W ostatnich dniach i tygodniach kwestia mobilizacji kobiet i zwiększenia frekwencji - zwłaszcza wśród niezdecydowanych - stał się jednym z najważniejszych wątków, jeśli chodzi o debatę publiczną.