Reklama
Rozwiń
Reklama

E-podpis na piśmie ogólnym to za mało, by móc się skarżyć

Skarga składana w formie elektronicznej musi być zawsze odrębnie opatrzona podpisem kwalifikowanym, zaufanym albo osobistym.

Aktualizacja: 07.12.2021 10:28 Publikacja: 07.12.2021 06:20

E-podpis na piśmie ogólnym to za mało, by móc się skarżyć

Foto: Adobe Stock

W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny podjął istotną uchwałę dotyczącą procedury skorzystania z elektronicznej formy komunikacji z sądami administracyjnymi. Chodzi o sposób podpisania skargi tak, by nie została odrzucona, a skarżący nie zamknął sobie drogi do dochodzenia swoich racji przed sądem.

Uchwała zapadła na tle konkretnej sprawy podatkowej. Pełnomocnik podatnika, przesyłając skargę za pośrednictwem platformy ePUAP, opatrzył kwalifikowanym podpisem elektronicznym wyłącznie pismo przewodnie. Załączniki do niego, w tym sama skarga, nie zostały podpisane. Sąd wezwał go do usunięcia braków formalnych skargi, m.in. przez podpisanie jej i pełnomocnictwa kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w terminie siedmiu dni pod rygorem odrzucenia skargi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama