Reklama

Ceny polis OC drastycznie wzrosną przez samochody elektryczne

Nawet o 100 proc. mogą zdrożeć obowiązkowe ubezpieczenia OC w Polsce po upowszechnieniu się aut elektrycznych.

Publikacja: 13.02.2023 20:06

Ceny polis OC drastycznie wzrosną przez samochody elektryczne

Foto: Adobe Stock

Takie wnioski płyną z raportu na temat rzadko dostrzeganych konsekwencji zastąpienia aut spalinowych przez elektryczne przygotowanego przez Fundację Warsaw Enterprise Institute. Jego autorzy zwracają uwagę europejskie regulacje środowiskowe, które zakładają m.in. osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. czy ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. o co najmniej 55 proc. w porównaniu z poziomami z 1990 r. Jednym ze środków do ich realizacji jest zakaz wprowadzania do obrotu nowych pojazdów z silnikami spalinowymi od 2035 r. Zastąpić mają je przede wszystkim auta elektryczne. Te są jednak znacznie droższe. Autorzy raportu podają, że dane, z których wynika, że w 2022 r. średnia cena ważona dla ogółu aut osobowych wyniosła 151 541 zł i była o 13,6 proc. niż rok wcześniej, względem roku poprzedniego), natomiast ta sama wartość dla elektryków to 245 034 zł, po wzroście o 23,8 proc. w ciągu roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama