Reklama

Będzie trudniej o odszkodowanie za opóźniony lot

Pasażer ma mieć tylko rok na to, by wystąpić z żądaniem. Nowy organ – rzecznik praw pasażera – ma prowadzić mediacje z przewoźnikami.

Publikacja: 10.08.2017 07:59

Będzie trudniej o odszkodowanie za opóźniony lot

Foto: 123RF

W marcu tego roku Sąd Najwyższy orzekł, że pasażerowie mają tylko rok na wystąpienie przed sądem o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. Wcześniej w orzecznictwie były rozbieżności. Przyjmowano zarówno roczny, jak i dwuletni, a nawet dziesięcioletni termin przedawnienia. Na złożenie skargi do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i żądanie – w zależności od dystansu – 250, 400 lub 600 euro nie było terminu przedawnienia. Pasażer mógł dochodzić swoich uprawnień w dowolnym czasie, nawet po dziesięciu latach.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama