To odcinek nr 5: Sieradz Południe – Łask, o długości prawie 34 kilometrów. Zostanie oddany do ruchu najprawdopodobniej jeszcze w pierwszej połowie grudnia.

- Obecnie prowadzone są odbiory techniczne. Jednak ze względu na długość odcinka nie można wskazać dokładnego terminu oddania trasy do eksploatacji – powiedział „Rzeczpospolitej" Łukasz Jóźwiak z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKIA). Jednak już wcześniej przedstawiciele GDDKiA sugerowali, że cała droga ekspresowa S5 od podłódzkiego Rzgowa do stolicy Dolnego Śląska będzie przejezdna przed końcem roku.

Droga ekspresowa S8 to trasa, która w ciągu minionych 12 miesięcy należała do najszybciej wydłużających się ekspresówek. Ma znaczenie międzynarodowe, natężenie ruchu sięga 15 tys. samochodów na dobę. W końcu października drogowcy oddali do ruchu odcinek S8 pomiędzy Walichnowami a Sieradzem. Uruchomiony został także łącznik drogi ekspresowej do drogi krajowej nr 12 łączący z Wrocławiem Sieradz. Dwa miesiące wcześniej uruchomiono 8-kilometrowy fragment trasy pomiędzy węzłami Róża oraz Łask, a przed rokiem samochody pojechały długim na blisko 50 kilometrów odcinkiem Walichnowy – Syców. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Łodzią a Wrocławiem znacznie skróci czas przejazdu pomiędzy tymi dwoma aglomeracjami. Przyspieszy także jazda z Warszawy do Wrocławia dzięki połączeniu z S8 poprzez autostradę A2.

Ostatni budowany odcinek z Sieradza do Łasku budowało konsorcjum firm Dragados - POL–AQUA. Wartość kontraktu to prawie 1,4 miliarda złotych. Odcinek biegnie przez powiaty; sieradzki, zduńskowolski i łaski. Trasa ma nawierzchnię betonową, wytrzymującą nacisk 11,5 tony na oś pojazdu. Dwie jezdnie mają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy z możliwością dobudowania trzeciego zewnętrznego pasa w przyszłości. Każda jezdnia ma ponadto pas awaryjny o szerokości 2,5 metra.