Reklama

Nowe cła w handlu UE-USA. Linie lotnicze i producenci liczą straty

Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa oznacza straty równe z poniesionymi w czasie pandemii Covid-19. A LOT wybrał rozwiązanie, które pozwoli ominąć skutki wojny celnej UE–USA.

Publikacja: 23.07.2025 05:04

Linie lotnicze i firmy z Unii Europejskiej mają potwierdzone zamówienia na 784 samoloty Boeinga

Linie lotnicze i firmy z Unii Europejskiej mają potwierdzone zamówienia na 784 samoloty Boeinga

Foto: Adobe Stock

W stosunkach handlowych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi zostało nieco ponad tydzień niepewności co do tego, czy ostatecznie Bruksela nałoży 30 proc. cła odwetowe na import z USA. A skoro Boeing jest największym amerykańskim eksporterem, to stał się oczywistym celem takiego odwetu razem z samochodami, wyrobami chemicznymi i plastikowymi.

Tak naprawdę jeszcze nie wiadomo, czy i jakie cła będą obowiązywały przy dostawach airbusów i boeingów wysyłanych przez Atlantyk. Airbus jest tutaj w lepszej sytuacji, ponieważ ma fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Natomiast Komisja Europejska od początku nie ukrywała, że Boeinga produkującego tylko w USA oszczędzać nie zamierza.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama