Aktualizacja: 11.12.2024 15:29 Publikacja: 06.04.2023 15:30
Foto: Bloomberg
Ukraiński portal Mind.ua śledzący zmiany w regulacjach i kontaktach między firmami rosyjskimi a światem przypomina, że sankcje nałożone przez Rosję obowiązują wszystkich dostawców usług dla rosyjskiego lotnictwa.
„Każdy dostawca, linia lotnicza, firma zajmująca się serwisem samolotów zostanie usunięta z listy współpracowników i klientów Airbusa, jeśli okaże się, że dostarcza usługi bądź komponenty rosyjskim przewoźnikom” - ostrzegł Airbus. Europejskie konsorcjum zerwało współpracę z rosyjskimi liniami i firmami lotniczymi funkcjonującymi w tym kraju wkrótce po inwazji Rosji na Ukrainę. Od tego czasu żaden rosyjski przewoźnik nie odebrał ani jednego airbusa, ani nie był w stanie sprowadzić jakichkolwiek części zamiennych do tych maszyn. „Nie ma w tej chwili jakiejkolwiek legalnej drogi kupienia komponentów, dokumentacji, bądź usług serwisowych, które byłyby dostępne dla rosyjskich linii”- napisał Airbus. W Rosji nadal lata 697 samolotów zachodniej produkcji. 77 proc. z nich, to airbusy i boeingi.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Rosji coraz bardziej brakuje dobrze wyszkolonych pilotów maszyn cywilnych. To dlatego dochodzi do problemów przy lądowaniu i maszyny kończą w polu bądź z uszkodzonym podwoziem.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja Rodzina Kangura, Stowarzyszenie Młodzieży i Osób z Problemami Psychicznymi, Ich Rodzin i Przyjaciół POMOST – Centerko, Fundacja „Gdy liczy się czas” i Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! to laureaci konkursu „Leczmy z troską!”.
Płacąc za zakupy w internecie Polacy coraz częściej trafiają na opcje płatności kartą za pomocą Click to Pay. Czym jest Click to Pay i co zmieni w płatnościach internetowych? Jak rozwiązanie może wpłynąć na wzrost sprzedaży w e-commerce i pomóc polskim e-sklepom w ekspansji zagranicznej?
Finansowanie, którego warunki zależą od spełnienia wskaźników z obszaru ESG, jest dostępne dla szerokiego grona firm, od największych po małe. Nie zależy też od branży – podkreśla Paweł Derengiewicz, dyrektor Biura Finansowania Strukturyzowanego w Banku BNP Paribas.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Platforma internetowa zamierza ogłosić publiczne wezwanie do wykupu 100 proc. kapitału zakładowego About You. Wyłożyć na to chce ok 1,1 mld euro.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas