Aktualizacja: 18.11.2025 17:45 Publikacja: 28.09.2022 19:51
Foto: AFP
Rostech, ogromna państwowa korporacja, na czele której stoi bliski przyjaciel prezydenta Władimira Putina – Siergiej Czemiezow, jest właścicielem jedynego rosyjskiego producenta samolotów cywilnych. Według Reutera zapowiedź koncernu uniezależnienia się od zachodniej technologii to wskazówka, że rosyjskie władze uważają, że zerwanie więzi gospodarczych z Zachodem za „permanentne” – pisze Reuters.
Nałożenie przez Zachód najsurowszych sankcji we współczesnej historii po tym, jak Moskwa wysłała tysiące żołnierzy na Ukrainę, wymusiła największą zmianę w rosyjskiej gospodarce od czasu rozpadu Związku Radzieckiego w latach 1989-1991. Zagraniczne samoloty, głównie Boeinga i Airbusa, obsługują 95 procent ruchu pasażerskiego. Sankcje oznaczają, że nie ma do nich części zamiennych, co sprawia, że samoloty stają się bezużyteczne dla rosyjskich linii lotniczych.
Po tym, jak chiński rząd wydał ostrzeżenie dla swoich obywateli, w którym zalecił unikanie w najbliższej przyszł...
Już z samych przecieków wiadomo, że wartość zamówień podczas Dubai Air Show przekroczy 70 mld dol. Linie z Blisk...
Białorusini byli przeszczęśliwi, kiedy Amerykanie po dwóch latach, znieśli we wrześniu sankcje na ich narodowego...
Nawet jeśli dojdzie do porozumienia Republikanów z Demokratami w najbliższych dniach, rozkład lotów w USA będzie...
Strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Prezydent USA Donald Trump zaapelował do kontrolerów ruchu lotniczego, którzy nie stawili się do pracy przez bra...
W świecie, w którym granice wpływów wyznaczają moce obliczeniowe, a algorytmy stają się narzędziem polityki i gospodarki, półprzewodniki pełnią rolę nowego paliwa globalnego rozwoju.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas