Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 11:03 Publikacja: 28.09.2022 19:51
Foto: AFP
Rostech, ogromna państwowa korporacja, na czele której stoi bliski przyjaciel prezydenta Władimira Putina – Siergiej Czemiezow, jest właścicielem jedynego rosyjskiego producenta samolotów cywilnych. Według Reutera zapowiedź koncernu uniezależnienia się od zachodniej technologii to wskazówka, że rosyjskie władze uważają, że zerwanie więzi gospodarczych z Zachodem za „permanentne” – pisze Reuters.
Nałożenie przez Zachód najsurowszych sankcji we współczesnej historii po tym, jak Moskwa wysłała tysiące żołnierzy na Ukrainę, wymusiła największą zmianę w rosyjskiej gospodarce od czasu rozpadu Związku Radzieckiego w latach 1989-1991. Zagraniczne samoloty, głównie Boeinga i Airbusa, obsługują 95 procent ruchu pasażerskiego. Sankcje oznaczają, że nie ma do nich części zamiennych, co sprawia, że samoloty stają się bezużyteczne dla rosyjskich linii lotniczych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas