Reklama

Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines

Administracja Donalda Trumpa poinformowała o umorzeniu ostatnich 11 mln dol. kary nałożonej na linie lotnicze Southwest Airlines, wynikającej z załamania operacyjnego w okresie świątecznym w 2022 r., kiedy to po odwołaniu blisko 17 tys. lotów około 2 mln pasażerów utknęło na lotniskach.

Publikacja: 07.12.2025 12:00

Samolot Southwest Airlines na lotnisku w Orlando na Florydzie

Samolot Southwest Airlines na lotnisku w Orlando na Florydzie

Foto: Paul Hennessy / ANADOLU / Anadolu via AFP

Pod koniec 2023 r., za administracji Joe Bidena, Departament Transportu nałożył na przewoźnika z siedzibą w Dallas karę w wysokości 140 mln dolarów, jednak jednocześnie zaliczył na jej poczet niemal całą kwotę – poza 35 mln dol. – ze względu na odszkodowania wypłacone klientom przez linię lotniczą – przypomina CNBC.

Czytaj więcej

Setki lotów opóźnionych bądź odwołanych przez paraliż rządu USA. Będzie jeszcze gorzej

Departament Transportu umorzył 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines

Departament Transportu uznał, że ponad 1 mld dolarów inwestycji Southwest w technologie i działalność operacyjną od czasu kryzysu świątecznego stanowi podstawę do dodatkowego umorzenia. Ostatnia rata kary miała zostać zapłacona w styczniu 2026 r. 

Departament Transportu zdecydował, że zamiast kary „w wysokości 11 milionów dolarów na rzecz rządu, niniejsze zarządzenie przyznaje Southwest Airlines 11 mln dol. kredytu za znaczną poprawę terminowości i wskaźnika realizacji dzięki inwestycji w wysokości 112,4 mln dol. w Network Operations Control (NOC)”.

Czytaj więcej

Zatłoczone niebo nad Nowym Jorkiem. Rejsów ma być mniej
Reklama
Reklama

Departament poinformował, że umorzenie raty ma zachęcić linie lotnicze do inwestowania w poprawę swoich operacji i zwiększenie odporności, co bezpośrednio przyniesie korzyści klientom – informuje ABC News.

Za co Southwest Airlines zostały ukarane

Teksańskie linie lotnicze zostały ukarane przez administrację Bidena za 10-dniowe załamanie rozkładu lotów Southwest, które spowodowało odwołanie 17 tys. lotów pod koniec 2022 i na początku 2023 r.. Odwołania stanowiły prawie połowę rozkładu lotów linii lotniczych w okresie wzmożonego ruchu świątecznego – przypomina CNN.

Southwest wypłacił 600 mln dol. w formie zwrotów i rekompensat pasażerom, którzy ucierpieli w wyniku awarii. Całkowite koszty awarii usług wyniosły 914 mln dolarów.

Czytaj więcej

Alaska Airlines policzyły koszty uziemienia Boeingów po wypadnięciu drzwi

Linie lotnicze Southwest Airlines w tym roku zrezygnowały z kilku popularnych zasad, które wyróżniały je na tle innych przewoźników. Ogłoszono, że linia nie będzie już oferować bezpłatnego bagażu rejestrowanego wszystkim pasażerom, co od dziesięcioleci było standardem w lotach Southwest. Linie lotnicze ogłosiły również rezygnację z dotychczasowego systemu przydzielania miejsc na rzecz bardziej tradycyjnej metody.

Tom Doxey, dyrektor finansowy teksańskiej linii lotniczej, broni tych zmian i zapewnia, że Southwest nadal będzie atrakcyjna dla pasażerów, ponieważ linia ta ma największą sieć połączeń bezpośrednich w Stanach Zjednoczonych.

Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama