Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Dwie rosyjskie linie lotnicze Aeroflot i S7 należą do globalnych sojuszy lotniczych – odpowiednio Skyteam i Oneworld. Kolejne linie członkowskie zrywają z nimi umowy o wspólnych rezerwacjach, a Rosjanie tracą dostęp do programów lojalnościowych.

Publikacja: 04.03.2022 17:45

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Foto: Bloomberg

Jest bardzo prawdopodobne, że obie linie zostaną wkrótce wyrzucone z tych organizacji — pisze rosyjskojęzyczny portal lotniczy Frequentflyer.ru. Utrata punków lojalnościowych to dotkliwa strata finansowa — pisze portal cytując „ważnego przedstawiciela jednego z rosyjskich głównych przewoźników”. Wcześniej Frequentflyer.ru rozmawiał z przedstawicielem Aeroflotu, który ujawnił, że Rosja szykuje się do „nacjonalizacji” samolotów należących do zachodnich firm leasingowych. Mają one czas do 30 marca, aby zgodnie z nałożonymi sankcjami zakończyć współpracę z rosyjskimi liniami lotniczymi.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla Indii. Dłuższe loty z Europy do Azji
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne