Reklama

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Dwie rosyjskie linie lotnicze Aeroflot i S7 należą do globalnych sojuszy lotniczych – odpowiednio Skyteam i Oneworld. Kolejne linie członkowskie zrywają z nimi umowy o wspólnych rezerwacjach, a Rosjanie tracą dostęp do programów lojalnościowych.

Publikacja: 04.03.2022 17:45

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników

Foto: Bloomberg

Jest bardzo prawdopodobne, że obie linie zostaną wkrótce wyrzucone z tych organizacji — pisze rosyjskojęzyczny portal lotniczy Frequentflyer.ru. Utrata punków lojalnościowych to dotkliwa strata finansowa — pisze portal cytując „ważnego przedstawiciela jednego z rosyjskich głównych przewoźników”. Wcześniej Frequentflyer.ru rozmawiał z przedstawicielem Aeroflotu, który ujawnił, że Rosja szykuje się do „nacjonalizacji” samolotów należących do zachodnich firm leasingowych. Mają one czas do 30 marca, aby zgodnie z nałożonymi sankcjami zakończyć współpracę z rosyjskimi liniami lotniczymi.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Transport
Inwazja rosyjskich dronów uderzyła w polskie lotnictwo cywilne
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Transport
Zakłócenia w ruchu lotniczym przez rosyjskie drony to duży koszt dla przewoźników
Transport
Loty w Polsce opóźnione i odwołane po wtargnięciu rosyjskich dronów
Reklama
Reklama