Agresywnie lansowany przez mass media konsumpcjonizm jest coraz mniej akceptowany przez społeczeństwa. Stopniowo zaczęły one dostrzegać, że jest on jedynie ersatzem życia, a nie jego sensem. Zaspokojenie materialnych potrzeb tylko początkowo daje złudzenie szczęścia. Potwierdza się znana maksyma, że pieniądze to nie wszystko. Gdy brakuje wartości duchowych, nieuchronnie pojawia się poczucie pustki i niespełnienia. Konsumpcyjny styl życia spowodował uaktywnienie się antyglobalistów na całym świecie.

Jeden z ich liderów, John Zerzan, uważa, że królujące w telewizji spoty reklamowe są najpotężniejszym środkiem komunikacji, jaki kiedykolwiek został wymyślony. Jego zdaniem demolowanie fast foodów i sieci handlowych jest naturalną i zrozumiałą reakcją ludzi na terror konsumpcjonizmu.

W dokumencie wykorzystano m.in. zdjęcia z manifestacji alterglobalistów w Genui. Autorzy pokazują też współczesnych konsumentów: sprzedawcę luksusowych sex-dolls, internetowego milionera, dla którego wydawanie pieniędzy jest ciężką pracą. Obraz zdobył nagrody dla najlepszego filmu Silver Wolf IDFA 2003 oraz nominację do prestiżowej nagrody Guldbaggen.

11.05 | tvp kultura | sobota