Francuski dokument przybliża biografię Murdocha, pokazuje kluczowe etapy w karierze, które zdecydowały o jego pozycji w świecie mediów.
Z Kulturą na Ty - poleć swoje wydarzenie kulturalne
Poszedł na studia dziennikarskie na Oksfordzie, by dzięki zdobytym tam umiejętnościom wspierać kupiony przez ojca niewielki lokalny dziennik. Ale podobno był przeciętnym studentem. Miał 22 lata, gdy po nagłej śmierci ojca przejął jego firmę. Od razu okazało się, że świetnie sobie radzi. Twardy, sprytny, miał intuicję, a w trudnych chwilach zachowywał zimną krew. Jego pierwszą ważną decyzją było założenie dziennika „The Australian".
W połowie lat 60. dokupił dwa brytyjskie brukowce: „The News of the World" i „The Sun". Kilka lat później za 45 milionów euro stał się właścicielem „The Times", jednego z najbardziej prestiżowych i opiniotwórczych brytyjskich pism. I ciągle było mu mało. Na początku lat 80. sukcesem zakończyła się jego konfrontacja z drukarzami. By osłabić ich pozycję, sprowadził ze Stanów sprzęt umożliwiający druk cyfrowy, którego wcześniej w Anglii nie wykorzystywano. Krytykom Murdocha, wśród których jest wielu jego byłych współpracowników, nie podobały się jego metody działania i filozofia.
– Murdoch kieruje się prostą zasadą: trzeba dawać ludziom to, czego chcą, czyli rozrywkę – mówi jeden z oponentów. – Nie uważa, by rolą mediów było edukowanie, zmienianie na lepsze ani informowanie.