Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezydent: O teatry dbamy lepiej niż Kraków

Nie komercjalizujemy Dramatycznego! Nie łączymy go z Teatrem Studio! – władze stolicy odpierały wczoraj zarzuty o zabijanie miejskich scen

Publikacja: 30.03.2012 09:53

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Dyskusję nad programem zdominowała tematyka przyszłości warszawskich teatrów – zwłaszcza Dramatycznego.

Niemal po każdym spektaklu odbywających się właśnie Warszawskich Spotkań Teatralnych czytany był list środowiska artystów, protestujących przeciwko polityce kadrowej i finansowej decydentów utrzymujących sceny. W Warszawie główny problem dotyczył przyszłości Teatru Dramatycznego.

Aktorów i reżyserów oburzyły pomysły komercjalizacji tej sceny lub połączenia jej z teatrem Studio w związku z odejściem dotychczasowego szefa sceny Pawła Miśkiewicza. – Nie będzie komercjalizacji ani połączenia. Teatrem Studio pokieruje Agnieszka Glińska. A Dramatyczny ma utrzymać tradycyjny zespołowy charakter. Niestety przez ostatnie lata przypominał on bardziej laboratorium – przekonywał dyrektor Kraszewski.

Reklama
Reklama

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz wyliczała, że rocznie miasto wydaje na kulturę 3 proc. budżetu. – Na utrzymanie teatrów wydajemy 77 mln zł.  Z tego Dramatyczny dostaje 7,7 mln zł. To więcej, niż na swoje sceny daje Kraków –wyliczała prezydent.

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Reklama
Teatr
Klata spodziewa się Karola Nawrockiego na „Termopilach”: „Następna okazja za 260 lat”
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Teatr
Psychiczne problemy młodzieży. Marcin Teodorczyk z Nagrodą im. Różewicza
Teatr
Polski Balet Narodowy i czysta radość perfekcyjnego tańca
Teatr
Ministerstwo Kultury chce przejąć Teatr im. Żeromskiego w Kielcach
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Teatr
Proces zabójcy prezydenta w dniu Święta Niepodległości w krakowskim teatrze
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama