Prezydent: O teatry dbamy lepiej niż Kraków

Nie komercjalizujemy Dramatycznego! Nie łączymy go z Teatrem Studio! – władze stolicy odpierały wczoraj zarzuty o zabijanie miejskich scen

Publikacja: 30.03.2012 09:53

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Dyskusję nad programem zdominowała tematyka przyszłości warszawskich teatrów – zwłaszcza Dramatycznego.

Niemal po każdym spektaklu odbywających się właśnie Warszawskich Spotkań Teatralnych czytany był list środowiska artystów, protestujących przeciwko polityce kadrowej i finansowej decydentów utrzymujących sceny. W Warszawie główny problem dotyczył przyszłości Teatru Dramatycznego.

Aktorów i reżyserów oburzyły pomysły komercjalizacji tej sceny lub połączenia jej z teatrem Studio w związku z odejściem dotychczasowego szefa sceny Pawła Miśkiewicza. – Nie będzie komercjalizacji ani połączenia. Teatrem Studio pokieruje Agnieszka Glińska. A Dramatyczny ma utrzymać tradycyjny zespołowy charakter. Niestety przez ostatnie lata przypominał on bardziej laboratorium – przekonywał dyrektor Kraszewski.

Reklama
Reklama

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz wyliczała, że rocznie miasto wydaje na kulturę 3 proc. budżetu. – Na utrzymanie teatrów wydajemy 77 mln zł.  Z tego Dramatyczny dostaje 7,7 mln zł. To więcej, niż na swoje sceny daje Kraków –wyliczała prezydent.

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Reklama
Teatr
Jerzy Radziwiłowicz: Nie rozumiem pogardy dla inteligencji
Teatr
Krzysztof Głuchowski: W Kielcach wygrał Jacek Jabrzyk
Teatr
Wyjątkowa premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Przy jakich przebojach umierają Romeo i Julia
Teatr
Teatr Wielki. Personalne przepychanki w Poznaniu
Teatr
„Ziemia obiecana” Kleczewskiej: globalni giganci AI zastąpili wyścig fabrykantów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama