Prezydent: O teatry dbamy lepiej niż Kraków

Nie komercjalizujemy Dramatycznego! Nie łączymy go z Teatrem Studio! – władze stolicy odpierały wczoraj zarzuty o zabijanie miejskich scen

Publikacja: 30.03.2012 09:53

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Dyskusję nad programem zdominowała tematyka przyszłości warszawskich teatrów – zwłaszcza Dramatycznego.

Niemal po każdym spektaklu odbywających się właśnie Warszawskich Spotkań Teatralnych czytany był list środowiska artystów, protestujących przeciwko polityce kadrowej i finansowej decydentów utrzymujących sceny. W Warszawie główny problem dotyczył przyszłości Teatru Dramatycznego.

Aktorów i reżyserów oburzyły pomysły komercjalizacji tej sceny lub połączenia jej z teatrem Studio w związku z odejściem dotychczasowego szefa sceny Pawła Miśkiewicza. – Nie będzie komercjalizacji ani połączenia. Teatrem Studio pokieruje Agnieszka Glińska. A Dramatyczny ma utrzymać tradycyjny zespołowy charakter. Niestety przez ostatnie lata przypominał on bardziej laboratorium – przekonywał dyrektor Kraszewski.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz wyliczała, że rocznie miasto wydaje na kulturę 3 proc. budżetu. – Na utrzymanie teatrów wydajemy 77 mln zł.  Z tego Dramatyczny dostaje 7,7 mln zł. To więcej, niż na swoje sceny daje Kraków –wyliczała prezydent.

Rada Warszawy przyjęła wczoraj „Program rozwoju kultury do 2020 r.". To ogólne zasady wspierania działań artystycznych przez stołeczny samorząd.

– Stawiamy na wspieranie organizacji pozarządowych, pomysłów rozwijających miasto i wykorzystujących  nowe technologie – wyjaśnia założenia dokumentu dyrektor miejskiego Biura Kultury Marek Kraszewski.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły