Serwis od połowy lipca umożliwił korzystanie z internetowych aukcji osobom niepełnoletnim.
Allegro liczy na bardzo duże zyski. W swym komunikacie „Juniorzy do aukcji” przytacza badania UOKiK, z których wynika, że dzieci i młodzież wydają na zakupy 300 mln zł miesięcznie.
A zarejestrowało się już ponad 10 tysięcy młodych użytkowników. Nie mają oni dostępu do kategorii nieruchomości, erotyka, motoryzacja, broń itp. Ich jednorazowe zakupy nie mogą przekroczyć 500 zł.
– Te konta mają zwiększyć bezpieczeństwo w naszym serwisie – zapewnia Patryk Tryzubiak, rzecznik Allegro. – Teraz każdy allegrowicz ma świadomość, z kim przeprowadza transakcję.
Ale pełnoletni użytkownicy portalu mają wątpliwości. Podzielają je także prawnicy. Za największą wadę uznają to, że serwis nie żąda oświadczenia rodziców – wystarczy, że junior oświadczy, iż jego opiekun prawny wyraził zgodę na to, aby handlował w Internecie.