Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - ePUAP to system, który umożliwia załatwienie wielu spraw urzędowych korzystając z internetu. Aby móc z niego skorzystać niezbędne jest założenie konta, które jest darmowe. Profil na ePUAP założyło już ponad 380 tys. osób i instytucji. Większość należy do urzędów.
W poniedziałek doszło do awarii ePUAP. Ale informacja o tym nie dotarła do użytkowników. - Na stronie ePUAP pojawiła się ona dopiero dziś około godz. 10 rano – opowiada nam jedna z osób, które na stałe korzystają z platformy.
Przyznaje, że pierwsza informacja o problemie umieszczona została na stronie BIP (www.bip.gov.pl) już wczoraj, ale była tak ukryta, że trudno ją było znaleźć.
Umieszczono ją co prawda w dziale aktualności, ale pod informacjami z roku 2009. Poza tym już w jej treści widniała co prawda data udostępnienia 27 kwietnia 2015 roku godz. 10.03, ale zdziwienie może budzić data utworzenia dokumentu: 1980-04-27 10:02:00.
W informacji można było przeczytać, że „występują problemy w funkcjonowaniu profilu zaufanego. W szczególności dotyczą one podpisywania dokumentów profilem, potwierdzania profilu oraz logowania do systemów zewnętrznych z wykorzystaniem profilu (np. PUE ZUS, CEIDG). Występuję także problemy z zalogowaniem się do ePUAP i systemu DRACO".