Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 24.07.2015 16:44 Publikacja: 24.07.2015 15:43
fot. Nils Weymann
Foto: 123RF
Anna Słojewska z Brukseli
Zakaz palenia w miejscu publicznym i rządowa walka wydana papierosom do niedawana wydawały się być specjalnością świata zamożnego. Coraz częściej jednak, choć zdaniem specjalistów ciągle zbyt rzadko, prowadzi się akcje zniechęcające do palenia w krajach rozwijających się. Szczególnie efektowne są te prowadzone w krajach znanych z wysokiego wskaźnika uzależnienia od nikotyny. Najnowszy, publikowany co dwa lata, raport Światowej Organizacja Zdrowia (WHO), wspomina o Rosji, gdzie mieszka 4,8 proc. światowej populacji palaczy. Wprowadziła ona dwuetapowo, od czerwca 2013, a następnie od czerwca 2014 roku, zakaz palenia w miejscach publicznych. Mimo obaw nie doprowadziło to do spadku dochodów w barach i restauracjach. Trend był nawet odwrotny, dochody wzrosły, podobnie jak zaobserwowano to wcześniej w innych krajach wprowadzających zakaz palenia.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Islamski sąd w konserwatywnej, indonezyjskiej prowincji Aceh, skazał 11 sierpnia dwóch mężczyzn na publiczną chł...
„31 sierpnia podejmujemy największą w historii próbę przełamania nielegalnej izraelskiej blokady Gazy przy użyci...
W ciągu ostatnich sześciu lat liczba żołnierzy w Korei Południowej zmniejszyła się o 20 procent - wynika z opubl...
Podczas Tygodnia Kultury Polskiej w ramach obecności Polski na wystawie światowej Expo 2025 Osaka, Kansai odbędz...
W 2024 roku liczba obywateli Japonii zmniejszyła się o 0,75 proc. W liczbach bezwzględnych jest to największy sp...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas