Na wystawie znalazły się wykonane w technice bromowej fotografie, karty pocztowe oraz multimedialne wizerunki szklanych diapozytywów z kolekcji Działu Fotografii Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Fotografie rejestrujące kraj lat dziecinnych artysty są niczym malowane obrazy, z doskonałą kompozycją kadru i mistrzowskim warsztatem.
Powstały na przestrzeni niemal ćwierćwiecza – w latach 1910–1934. Artysta wielokrotnie powracał w te rejony. Zachwycało go piękno podwileńskich krajobrazów oraz architektura Wilna, zwłaszcza okolic Ostrej Bramy.
– Oglądając te fotografie, widać zamiłowanie Bułhaka do romantycznych pejzaży, unoszących się nad polami kłębów chmur, wiejskich chat krytych słomą, szlacheckich dworków. To przenosi widza w idylliczną krainę podwileńskich okolic. To wizualna opowieść o tęsknocie za czasem i atmosferą dzieciństwa – mówi „Rz" Wojciech Bonisławski, dyrektor Muzeum Narodowego w Gdańsku.