Firmowy lans na targach pracy

Choć pokolenie Y zwykle szuka zatrudnienia przez internet, to ceni też bezpośredni kontakt z pracodawcami.

Publikacja: 12.03.2014 10:02

Pierwsza edycja Absolvent Talent Days potwierdziła, że targi pracy doceniają i pracodawcy, i kandyda

Pierwsza edycja Absolvent Talent Days potwierdziła, że targi pracy doceniają i pracodawcy, i kandydaci do pracy. Organizatorzy zapowiadają kolejne w innych miastach

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski Krzysztof Skłodowski

Prawie 10 tys. pobrało bezpłatne bilety wstępu na pierwszą edycję Absolvent Talent Days, targów i praktyk dla studentów i absolwentów, które odbyły się wczoraj na Stadionie Narodowym w Warszawie. Nic dziwnego, bo impreza, którą pod patronatem medialnym „Rz" zorganizował portal Absovent.pl, przyciągnęła ponad 80 pracodawców, w tym wiele znanych, dużych firm.

Katarzyna Godlewska z Absolvent.pl. twierdzi, że  istotna jest też nowatorska formuła spotkania, którą poza tradycyjnymi prezentacjami pracodawców wzbogacono o dodatkową wartość, m.in. panele dyskusyjne z udziałem szefów znanych firm oraz porady specjalistów dotyczące budowania kariery czy przygotowania  dokumentów aplikacyjnych. To dowodzi, że stacjonarne targi pracy nie tracą na znaczeniu.

Opinia z pierwszej ręki

Co prawda niedawne badania przeprowadzone na zlecenie Absolvent.pl potwierdzają, że młodzi Polacy najczęściej szukają zatrudnienia przez portale rekrutacyjne. Imprezy targowe znalazły się na samym końcu listy popularnych źródeł ofert pracy. – Jednak cały czas widzimy potrzebę bezpośrednich spotkań młodych ludzi z pracodawcami. Jedni i drudzy chcą porozmawiać twarzą w twarz, nawiązać dialog – zaznacza  Godlewska.

Tę opinię potwierdzają także przedstawiciele firm. Zdaniem Macieja Hassy, kierownika Zespołu Marki Pracodawcy i Młodego Talentu w PZU, młodzi ludzie lubią „dotknąć towaru" na półce. – Podczas targów można, po pierwsze, osobiście spotkać się z przedstawicielami firmy i dowiedzieć się, jak w niej jest. Po drugie, to dla młodych duże ułatwienie – w jednym miejscu mogą poznać ofertę kilkudziesięciu, a nawet więcej firm. To szybsze niż internet – wylicza przedstawiciel grupy PZU, która co roku uczestniczy w ok.  20–30 imprezach targowych w całej Polsce.  Głównie wiosną, gdy promuje swój  program praktyk i staży.

– Ta forma rekrutacji jest nam jedną z bliższych ze względu na bezpośredni kontakt z kandydatami, możliwość poznawania ich opinii i wymagań wobec przyszłego pracodawcy – podkreśla Weronika Rytczak, kierownik ds. rekrutacji w Infosys BPO Poland.

Firma od kilku lat regularnie uczestniczy w akademickich targach pracy w całym  kraju,  zwiększając też  zakres współpracy z organizatorami  imprez. – Dzięki temu nasza oferta jest coraz lepiej dostosowana do  generacji Y, a zainteresowanie firmą oraz rozpoznawalność marki rośnie, co skutkuje efektywną rekrutacją również w długoterminowej perspektywie – dodaje  Rytczak.

Przymiarka do  firmy

Według Joanny Grzeszkowskiej, dyrektora Biura Wizerunku Pracodawcy w Citi Handlowy, choć  z analiz zachowań kandydatów wynika, że podstawowym źródłem informacji o ofertach pracy jest dla nich internet, to szczególnie wśród studentów widać, że targi pracy są okazją do poznania potencjalnego pracodawcy. Dlatego też Citi Handlowy oraz Citi Service Center Poland co roku biorą udział w najważniejszych targach pracy.  Kryterium wyboru jest popularność imprezy wśród studentów oraz lokalizacja. Zwykle są to duże ośrodki akademickie, w których bank planuje rekrutacje (w tym roku m.in.: Warszawa, Łódź, Poznań i Gdańsk.).

– Zawsze obecni jesteśmy tam, skąd corocznie pozyskujemy największą liczbę uczestników naszego programu  „Letnia praktyka z Nestlé" – wyjaśnia Mariola Raudo, szefowa działu rekrutacji spółki Nestlé Polska, która w tym roku weźmie udział w 18 imprezach targowych w całym kraju.  Jak dodaje, dla młodych ludzi to niepowtarzalna okazja, by zadać pytanie, na które nie znajdą odpowiedzi w internecie, a także by uzyskać  informacje od  pracowników Nestlé, którzy zaczynali tam karierę od praktyk bądź staży.

– Udział w targach pracy to, podobnie jak w biznesie, okazja do poznania się i nawiązania kontaktów – twierdzi Dominika Nawrocka, menedżer ds. Employer Brandingu w   Capgemini Polska. W tym roku spółka będzie obecna na wszystkich najważniejszych imprezach  w Polsce, organizując na części z nich tzw. speed recruiting (wstępną ocenę kandydata). – Tylko za pośrednictwem targów pracy zamierzamy zrekrutować ok. 200 osób – dodaje Nawrocka.

Prawie 10 tys. pobrało bezpłatne bilety wstępu na pierwszą edycję Absolvent Talent Days, targów i praktyk dla studentów i absolwentów, które odbyły się wczoraj na Stadionie Narodowym w Warszawie. Nic dziwnego, bo impreza, którą pod patronatem medialnym „Rz" zorganizował portal Absovent.pl, przyciągnęła ponad 80 pracodawców, w tym wiele znanych, dużych firm.

Katarzyna Godlewska z Absolvent.pl. twierdzi, że  istotna jest też nowatorska formuła spotkania, którą poza tradycyjnymi prezentacjami pracodawców wzbogacono o dodatkową wartość, m.in. panele dyskusyjne z udziałem szefów znanych firm oraz porady specjalistów dotyczące budowania kariery czy przygotowania  dokumentów aplikacyjnych. To dowodzi, że stacjonarne targi pracy nie tracą na znaczeniu.

Pozostało 82% artykułu
Rynek pracy
Kogo szukają pracodawcy? Rośnie liczba wolnych miejsc pracy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rynek pracy
Coraz więcej niepracujących przypada na pracujących. W tych regionach jest najgorzej
Rynek pracy
Coraz więcej pracujących cudzoziemców. Najwięcej jest ich na Mazowszu
Rynek pracy
Listopadowe dane z rynku pracy w USA nieco lepsze od prognoz
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rynek pracy
Czy strategia migracyjna zatrzyma boom w budownictwie