Przez trzy miesiące wakacyjnej praktyki w dziale Trade Marketingu giełdowego Bakallandu będzie można uczestniczyć m.in. w tworzeniu działań promocyjnych firmy i poznać tajniki współpracy z zewnętrznymi agencjami. Z kolei uczestnicy letnich staży w pionie sprzedaży masowej PZU wezmą udział m.in. w opracowywaniu analiz sprzedażowych czy monitorowaniu działań konkurencji, pomagając też w przygotowaniu materiałów reklamowych.
Jednak lista projektów, jakie firmy członkowskie Polskiej Rady Biznesu (PRB) zaplanowały dla uczestników tegorocznej, 11. już edycji stażowego Programu Kariera, jest znacznie dłuższa. W programie, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita", uczestniczy ponad 30 renomowanych polskich pracodawców z różnych branż, w tym m.in. Adamed, PKN Orlen, grupa Pelion, Oceanic czy TVN.
Część z nich ma oferty praktyk w kilku działach, co sprawia, że łącznie na studentów i absolwentów do 30. roku życia czeka ponad 40 miejsc na elitarnych, płatnych stażach (ich uczestnicy zarabiają zwykle 2 tys. zł brutto miesięcznie). Jak podkreślają przedstawiciele PRB, prestiżowe dwu–trzymiesięczne praktyki w ramach Programu Kariera nie tylko zapewniają udział w konkretnych projektach pod opieką mentora, ale również kontakt z menedżerami i właścicielami znanych polskich spółek.
Według Danieli Piotrowskiej-Szmigielskiej, dyrektor generalnej PRB, ok. 20 proc. uczestników programu zostaje potem w firmach, gdzie odbyli staż. Tak jak Tomasz Denko (uczestnik dziewiątej edycji PK), który pracuje w kancelarii prawnej Greenberg Traurig Grzesiak. – Uczestniczymy w kluczowych transakcjach na rynku kapitałowym oraz fuzji i przejęć. Jedną z nich był proces nabycia przez czołowy bank spółek znaczącej grupy o łącznej wartości około 2,8 mld zł – podkreśla. —a.b.
Więcej www.programkariera.pl