Reklama
Rozwiń
Reklama

Rolnictwo testuje ESG, niektórym się to opłaca

Zmiany w kierunku rolnictwa zrównoważonego przyniosły producentom zyski.

Publikacja: 08.11.2022 03:00

Rolnictwo testuje ESG, niektórym się to opłaca

Foto: Adobe Stock

Już za dwa, trzy lata firmy powyżej 250 pracowników będą musiały raportować swój stan ESG, czyli wskazywać działania zrównoważonego rozwoju i swój wpływ na środowisko. Chodzi o raportowanie np. poziomu emisji gazów cieplarnianych, zużycia energii, równości wynagrodzeń, zrzeszanie się czy politykę antykorupcyjną.

Pełne raportowanie ESG należy jeszcze w Polsce do wyjątków, ale najnowsze badanie Accenture „Moment zwrotny w branży spożywczej” wskazuje, że firmy, które wdrażają te zmiany, dobrze na tym wyszły. Spośród 200 spółek rolno-spożywczych przepytanych przez Accenture, 36 proc. z tych, które wdrożyły zmiany, zanotowało wzrost zysku operacyjnego w ciągu ostatnich trzech trudnych lat. Podobnej odpowiedzi udzieliło tylko 12 proc. z tych, które zmian nie wdrożyły.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rolnictwo
Roboty w oborach. Wieś wchodzi w XXI wiek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rolnictwo
Komisja Europejska grozi Polsce procedurą za blokadę ukraińskiego zboża
Rolnictwo
Producenci tytoniu zablokują Warszawę. Protestują przeciwko likwidacji dopłat
Rolnictwo
Epidemia ptasiej grypy gwałtownie rozprzestrzenia się w Niemczech
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Rolnictwo
Jest nowa umowa handlowa z Ukrainą. Co z polskim embargiem?
Reklama
Reklama