Reklama
Rozwiń

Barbara Hollender: Kino na zakręcie

Najnowsze badania potwierdzają, że dla młodego pokolenia wychowanego w epoce internetu właśnie on jest najczęściej odwiedzanym kinem.

Publikacja: 28.09.2022 22:44

Barbara Hollender: Kino na zakręcie

Foto: Bloomberg

Od dawna było wiadomo, że streaming rzuci wyzwanie kinom, ale proces ten ewidentnie przyspieszyła pandemia. Już pierwsze miesiące covidowych lockdownów sprawiły, że frekwencja zmniejszyła się o ponad 70 procent. W następnym roku wielkie studia przesuwały terminy najważniejszych premier, a coraz większa liczba tytułów zaczęła się pojawiać bezpośrednio na platformach streamingowych.

Białą flagę wywiesiły nawet wielkie studia hollywoodzkie. Szefowie Warner Bros podpisali umowę w sprawie jednoczesnej dystrybucji swoich przebojów w kinach i na HBO Max. Za nim poszli inni. HBO czy Netflix urosły w siłę na całym świecie, teraz mocno ich pozycji zagraża nowa, superekspansywna platforma Disneya. Przed streamingiem nie bronią się już nawet najbardziej ambitni twórcy. Także w Europie. W Bośni i Hercegowinie nagrodzona Europejską Nagrodą Filmową „Aida” Jasmili Zbanić została jednocześnie wprowadzona do kin i na platformie vod festiwalu w Sarajewie. Nie mówiąc o tym, że specjalnie dla streamingu pracują dziś najwięksi mistrzowie jak Martin Scorsese i fantastyczni niezależni z Noah Baumbachem na czele.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: 10 powodów, dla których powinno się ponownie przeliczyć głosy
Publicystyka
Marek Migalski: Po co nam w ogóle wojsko?
Publicystyka
Ukraiński politolog: Tango na grobach ofiar Wołynia niczego nam nie da
Publicystyka
Ćwiek-Świdecka: Odejście Muchy to nie tylko sprawa polityczna. Mogą stracić też dzieci
Publicystyka
Izrael – Iran. Jak obydwa kraje wpadły w spiralę zemsty i odwetu