Reklama

„Afera maseczkowa”. Dlaczego po prawie 3 latach nikomu nie postawiono zarzutów?

„Afera maseczkowa” w Ministerstwie Zdrowia wciąż czeka na rozliczenie – śledztwo rozrosło się do kilkunastu wątków.

Publikacja: 20.03.2023 03:00

Ministerstwo Zdrowia (na zdjęciu minister Adam Niedzielski) czuje się oszukane w sprawie zamówienia

Ministerstwo Zdrowia (na zdjęciu minister Adam Niedzielski) czuje się oszukane w sprawie zamówienia maseczek w czasie pandemii

Foto: Zbyszek Kaczmarek/REPORTER

W maju miną trzy lata od wszczęcia śledztwa w sprawie oszustwa, jakiego mieli się dopuścić kontrahenci ministerstwa zdrowia, sprzedając mu maski z Chin – chodzi o głośną „aferę maseczkową”. Tymczasem śledztwo, jak informuje nas Prokuratura Okręgowa w Warszawie, nadal jest prowadzone w sprawie, dotąd nikomu nie przedstawiono zarzutów.

– Postępowanie jest wielowątkowe, cały czas gromadzony jest materiał dowodowy, przesłuchiwani są świadkowie, zasięgane są opinie biegłych, w tym z zakresu informatyki. Wciąż trwają intensywne czynności – tłumaczy prok. Aleksandra Skrzyniarz, rzeczniczka prokuratury. Sprawa okazała się nieprosta.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przestępczość
Akcja w Katowicach. Zatrzymano Ukraińców działających dla obcego wywiadu
Przestępczość
Zafascynowani mordercami i czynieniem zła. Drugie życie licealistów z Olsztyna
Przestępczość
Od selfie do seksualnej przemocy. Ujawniamy kulisy bulwersującej sprawy księdza Ryszarda G.
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przestępczość
Czerwona nota Interpolu za podpalaczem Marywilskiej. Zbiegł z Polski, trop urywa się w Austrii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama