Firma wpływu społecznego Too Good To Go sygnalizuje wyraźną zmianę podejścia polskich konsumentów do zakupów żywności.
Z najnowszego badania przeprowadzonego na jej zlecenie przez firmę Opinia24, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że aż 75 proc. z nas podejmuje działania, by ograniczyć wydatki spożywcze. 30 proc. robi to regularnie, a 45 proc. od czasu do czasu. Szukanie tańszego, ale nadal dobrego jedzenia, stało się dla większości nową praktyką.
Duma z zakupów z przeceny
Co za tym stoi? Oczywiście rosnące jeszcze niedawno jak szalone ceny żywności. I choć dziś inflacja nie straszy już tak mocno jak w latach 2022–2023, to przeciętny koszyk zakupowy jest o kilkadziesiąt procent droższy niż kilka lat temu. Jak jednak pokazuje badanie Too Good To Go i Opinia24, kupowanie jedzenia z krótkim terminem przydatności za mniej, to nie tylko sposób na oszczędność, ale także czynność, która sprawia… przyjemność.
Czytaj więcej
Rada Polityki Pieniężnej obniżyła na lipcowym posiedzeniu stopy procentowe o 25 punktów bazowych,...
Okazuje się, że 48 proc. z nas odczuwa satysfakcję, gdy kupi tańsze jedzenie, a 8 proc. wręcz dumę. Jednocześnie aż 94 proc. chciałoby, aby produkty o krótkim terminie przydatności były przeceniane tuż przed upływem daty ważności, co może pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie skali marnowanego jedzenia przez biznesy spożywcze. W zmianie podejścia do zakupu żywności z krótkim terminem przydatności pomagają też coraz częściej pojawiające się informacje na ten temat.