Reklama

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty

Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał. Coca-Cola korzysta na utrzymującym się popycie na napoje bez cukru i – zgodnie z zapowiedzią prezydenta USA Donalda Trumpa – ogłosiła, że planuje wprowadzić nowe produkty.

Publikacja: 22.07.2025 15:11

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty

Foto: Adobe Stock

We wtorek, 22 lipca, Coca-Cola zaskoczyła dobrymi wynikami za drugi kwartał, które przebiły szacunki Wall Street.

Wyniki Coca-Coli przebiły szacunki. Pomogła Coca-Cola Zero Sugar

Przychody porównywalne giganta wzrosły o 2,5 proc. do 12,62 mld dolarów, podczas gdy analitycy spodziewali się średnio 12,54 mld dolarów, jak wynika z danych zebranych przez LSEG. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych, zysk firmy na akcję wyniósł 87 centów, przewyższając szacunki na poziomie 83 centów.

Czytaj więcej

USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku

Lepsze od oczekiwań wyniki koncern zawdzięcza w dużej mierze popularności napoju Coca-Cola Zero Sugar. Jego sprzedaż wzrosła o 14 proc., napędzana wzrostem popytu na wszystkich rynkach. Gigant, pierwotnie kojarzony ze słodkimi, nie do końca zdrowymi napojami, stara się w ostatnim czasie odmienić wizerunek, reagując na zmieniające się upodobania konsumentów.

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa

Coca-Cola zapowiedziała jednocześnie, że wprowadzi na rynek nowe napoje na bazie amerykańskiego cukru trzcinowego. Koncern potwierdził tym samym słowa Donalda Trumpa z ubiegłego tygodnia. Prezydent USA oświadczył wtedy, że napój Coca-Cola będzie mieć inny skład i syrop glukozowo-fruktozowy zastąpi w nim właśnie cukier trzcinowy.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Kanadyjski bojkot amerykańskich alkoholi mocnych zadał wyjątkowo bolesny cios USA

Jak zauważa agencja Reutera, kolejne amerykańskie firmy spożywcze ogłaszają plany wprowadzenia zmian w składnikach i włączenia zdrowszych zamienników w ramach kampanii Sekretarza Zdrowia Roberta F. Kennedy'ego Jr. pod hasłem „Uczyńmy Amerykę Znów Zdrową” (ang. Make America Healthy Again – MAHA).

Dobre wyniki Coca-Coli są także efektem rosnących cen, które nie zraziły miłośników napojów gazowanych. Ceny w Stanach Zjednoczonych wzrosły ogółem o 6 proc. w drugim kwartale, po wzroście o 5 proc. w poprzednim. Jednocześnie całkowity wolumen sprzedaży w skrzynkach spadł o około 1 proc., w porównaniu ze wzrostem o 2 proc. w poprzednim kwartale.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama