Reklama

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty

Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał. Coca-Cola korzysta na utrzymującym się popycie na napoje bez cukru i – zgodnie z zapowiedzią prezydenta USA Donalda Trumpa – ogłosiła, że planuje wprowadzić nowe produkty.

Publikacja: 22.07.2025 15:11

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty

Foto: Adobe Stock

We wtorek, 22 lipca, Coca-Cola zaskoczyła dobrymi wynikami za drugi kwartał, które przebiły szacunki Wall Street.

Wyniki Coca-Coli przebiły szacunki. Pomogła Coca-Cola Zero Sugar

Przychody porównywalne giganta wzrosły o 2,5 proc. do 12,62 mld dolarów, podczas gdy analitycy spodziewali się średnio 12,54 mld dolarów, jak wynika z danych zebranych przez LSEG. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych, zysk firmy na akcję wyniósł 87 centów, przewyższając szacunki na poziomie 83 centów.

Czytaj więcej

USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku

Lepsze od oczekiwań wyniki koncern zawdzięcza w dużej mierze popularności napoju Coca-Cola Zero Sugar. Jego sprzedaż wzrosła o 14 proc., napędzana wzrostem popytu na wszystkich rynkach. Gigant, pierwotnie kojarzony ze słodkimi, nie do końca zdrowymi napojami, stara się w ostatnim czasie odmienić wizerunek, reagując na zmieniające się upodobania konsumentów.

Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa

Coca-Cola zapowiedziała jednocześnie, że wprowadzi na rynek nowe napoje na bazie amerykańskiego cukru trzcinowego. Koncern potwierdził tym samym słowa Donalda Trumpa z ubiegłego tygodnia. Prezydent USA oświadczył wtedy, że napój Coca-Cola będzie mieć inny skład i syrop glukozowo-fruktozowy zastąpi w nim właśnie cukier trzcinowy.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Kanadyjski bojkot amerykańskich alkoholi mocnych zadał wyjątkowo bolesny cios USA

Jak zauważa agencja Reutera, kolejne amerykańskie firmy spożywcze ogłaszają plany wprowadzenia zmian w składnikach i włączenia zdrowszych zamienników w ramach kampanii Sekretarza Zdrowia Roberta F. Kennedy'ego Jr. pod hasłem „Uczyńmy Amerykę Znów Zdrową” (ang. Make America Healthy Again – MAHA).

Dobre wyniki Coca-Coli są także efektem rosnących cen, które nie zraziły miłośników napojów gazowanych. Ceny w Stanach Zjednoczonych wzrosły ogółem o 6 proc. w drugim kwartale, po wzroście o 5 proc. w poprzednim. Jednocześnie całkowity wolumen sprzedaży w skrzynkach spadł o około 1 proc., w porównaniu ze wzrostem o 2 proc. w poprzednim kwartale.

We wtorek, 22 lipca, Coca-Cola zaskoczyła dobrymi wynikami za drugi kwartał, które przebiły szacunki Wall Street.

Wyniki Coca-Coli przebiły szacunki. Pomogła Coca-Cola Zero Sugar

Pozostało jeszcze 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Reklama
Reklama