Alkoholowe gusta Polaków zmieniają się

Na trunki Polacy wydają ponad 40 mld zł, ale kupują ich coraz mniej. Rosną też mniejsze kategorie jak wino czy whisky lub gin. Ale najmocniej zyskują piwa czy wina bezalkoholowe.

Publikacja: 02.05.2023 16:53

Alkoholowe gusta Polaków zmieniają się

Foto: Adobe Stock

W ostatnich latach trend jest niezmienny, rynek alkoholu rośnie w ujęciu wartościowym co wynika wyłącznie ze wzrostu cen w efekcie zarówno inflacji jak i podnoszonej corocznie akcyzy. Jednak ilościowo pod względem liczby kupowanych opakowań spada po kilka procent co roku. To efekt spadku sprzedaży dwóch największych kategorii – piwa i wódki, które tracą mocniej nawet niż cały rynek

W handlu sytuacja jest skomplikowana, w małych sklepach dla których tytoń i alkohol to nawet 40 proc. obrotów, sprzedaż trunków spada. W dużych sieciach dzięki intensywnym promocjom trend jest póki co wzrostowy. Także dzięki akcjom organizowanym przy okazji długich weekendów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę