Reklama
Rozwiń
Reklama

Wojny, kryzysy, inflacja. Tymczasem świat głębiej zagląda do szklanki z trunkiem

Wartość eksportu whisky pierwszy raz w historii przekroczyła 6 mld funtów, co oznacza w ujęciu rocznym wzrost aż 37 proc. Po raz pierwszy najwięcej trunku trafiło do Azji, a nie do Europy. Jeśli chodzi o kraje, liderem są USA.

Publikacja: 13.04.2023 15:50

Wojny, kryzysy, inflacja. Tymczasem świat głębiej zagląda do szklanki z trunkiem

Foto: Adobe Stock

Jak podaje Scotch Whisky Association, czyli organizacja producentów tego szkockiego trunku narodowego, to efekt odbudowy zapasów po pandemii, globalnego odbicia w segmencie handlu na lotniskach oraz powszechny trend przechodzenia przez konsumentów na spożycie coraz droższych alkoholi premium. W efekcie możliwy był wzrost światowego eksportu whisky aż o 37 proc. rok do roku.

Wartość zagranicznej sprzedaży tego trunku w 2022 r. wyniosła rekordowe 6,2 mld funtów. Było to więcej o 1,68 mld funtów w porównaniu do 2021 r. oraz o 1,28 mld funtów do poziomu z 2019 r.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama