Sieci restauracji sushi tracą na wartości. Przez pranki przy podajnikach

Pranksterzy wrzucający żarty pod tagiem #sushiterrorism czy #sushitero doprowadzili do spadku wartości giełdowej sieci restauracji.

Publikacja: 09.02.2023 15:41

Sieci restauracji sushi tracą na wartości. Przez pranki przy podajnikach

Foto: Adobe Stock

Restauracje sushi z taśmowym podajnikiem, po którym wędrują porcje dla klientów, to od wielu lat wręcz ikona Japonii i jej kultury kulinarnej. Wiele sieci restauracji sushi jest notowanych na japońskiej giełdzie. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak poważne problemy związane z pranksterami, którzy w lokalach z sushi zabawiają się kosztem wszystkich dookoła i umieszczają nagrania pod hashtagami #sushitero lub #sushiterrorism w mediach społecznościowych. W ostatnich dniach popularne jest nagranie, w którym młody mężczyzna oblizuje butelkę z przyprawami, którą z powrotem umieszcza na wspólnym stole, a także oblizuje palce, którymi dotyka jedzenia wędrującego podajnikiem dookoła.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku