Reklama
Rozwiń

Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Aż 6 na 10 branży produkcji żywności przerzuciło rosnące koszty na klientów i dobrze zarabia. W październiku inflacja cen żywności pokona 20 proc.

Publikacja: 19.09.2022 13:36

Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Foto: Adobe Stock

Analitycy Credit Agricole przyjrzeli się temu, jak radzą sobie producenci żywności w dzisiejszych, trudnych czasach. Zajęli się tym tematem w swojej cotygodniowej analizie MakroMapa, ponieważ - jak piszą - to, w jakim stopniu firmom z sektora rolno-spożywczego udaje się przerzucać rosnące koszty na kolejne odcinki łańcucha, niesie cenne informacje o ścieżkach cen żywności w Polsce, a w konsekwencji dalszych losów inflacji, która dla żywności już w październiku może sięgnąć… 20 proc.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement