Reklama

Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Aż 6 na 10 branży produkcji żywności przerzuciło rosnące koszty na klientów i dobrze zarabia. W październiku inflacja cen żywności pokona 20 proc.

Publikacja: 19.09.2022 13:36

Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Foto: Adobe Stock

Analitycy Credit Agricole przyjrzeli się temu, jak radzą sobie producenci żywności w dzisiejszych, trudnych czasach. Zajęli się tym tematem w swojej cotygodniowej analizie MakroMapa, ponieważ - jak piszą - to, w jakim stopniu firmom z sektora rolno-spożywczego udaje się przerzucać rosnące koszty na kolejne odcinki łańcucha, niesie cenne informacje o ścieżkach cen żywności w Polsce, a w konsekwencji dalszych losów inflacji, która dla żywności już w październiku może sięgnąć… 20 proc.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama