Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Aż 6 na 10 branży produkcji żywności przerzuciło rosnące koszty na klientów i dobrze zarabia. W październiku inflacja cen żywności pokona 20 proc.

Publikacja: 19.09.2022 13:36

Branża spożywcza zarabia w kryzysie. Z nawiązką przerzuca koszty na klienta

Foto: Adobe Stock

Analitycy Credit Agricole przyjrzeli się temu, jak radzą sobie producenci żywności w dzisiejszych, trudnych czasach. Zajęli się tym tematem w swojej cotygodniowej analizie MakroMapa, ponieważ - jak piszą - to, w jakim stopniu firmom z sektora rolno-spożywczego udaje się przerzucać rosnące koszty na kolejne odcinki łańcucha, niesie cenne informacje o ścieżkach cen żywności w Polsce, a w konsekwencji dalszych losów inflacji, która dla żywności już w październiku może sięgnąć… 20 proc.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę