Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie ma ucieczki przed podwyżkami cen w sklepach. Jest jeden lider wzrostów

Niezależnie od formatu sklepu wszystkie podnoszą ceny. W sierpniu jednym z liderów wzrostu z ponad 17 proc. są sklepy internetowe.

Publikacja: 14.09.2022 10:13

Nie ma ucieczki przed podwyżkami cen w sklepach. Jest jeden lider wzrostów

Foto: Adobe Stock

Z danych ASM Sales Force Agency wynika, że we wszystkich 13 analizowanych sieciach objętych badaniem ceny w sierpniu br. były wyższe niż w lipcu. Średnia cena koszyka wzrosła o ponad 5,4 zł, czyli 2,2 proc. wzrostu w porównaniu do lipca. Największe podwyżki odnotowano w sieci Makro Cash & Carry - 3,9 proc. W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. W sklepach internetowych aż 17,3 proc., w Makro Cash & Carry 16,9 proc., a w Carrefourze 14,1 proc. Autorzy badania zwracają uwagę, że największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci E.Leclerc, w którym średnia cena koszyka w sierpniu 2022 r. była wyższa aż o 42,97 zł niż przed rokiem, tj. o 20,23 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Reklama
Reklama