Reklama

Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Trzeci browar na świecie, duński Carlsberg podał, że wyższe ceny jego piwa nie zmniejszyły popytu na ten napój, więc szykuje się do dalszych podwyżek w pewnych krajach, aby pokryć rosnące ceny surowców.

Publikacja: 29.04.2022 19:07

Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Foto: Adobe Stock

Carlsberg zwiększył w I kwartale przychody ze sprzedaży piwa o 26,5 proc. do 14,9 mld koron (1,99 mld euro), bez Rosji, wobec 11,9 mld rok wcześniej — najbardziej w Europie Zachodniej (+32,6 proc.) mimo niepewności w gospodarce z powodu rosnącej inflacji. Ilość sprzedanego piwa zwiększyła się o 8,6 proc., w tym o 15,4 proc. w Europie Zachodniej, o 10,5 proc. w Azji, a zmalała o 2,3 proc. w Europie Wschodniej i Centralnej z powodu wojny. Duńczykom udało się to samo, co Nestlé i Danone: przerzucić na konsumentów wyższe koszty własne nie tracąc nic ze sprzedaży — pisze Reuter. Duńczycy nie zmienili prognozy rocznego wyniku operacyjnego, spodziewają się od minus 5 proc. do plus 2 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama