Reklama

Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Trzeci browar na świecie, duński Carlsberg podał, że wyższe ceny jego piwa nie zmniejszyły popytu na ten napój, więc szykuje się do dalszych podwyżek w pewnych krajach, aby pokryć rosnące ceny surowców.

Publikacja: 29.04.2022 19:07

Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Foto: Adobe Stock

Carlsberg zwiększył w I kwartale przychody ze sprzedaży piwa o 26,5 proc. do 14,9 mld koron (1,99 mld euro), bez Rosji, wobec 11,9 mld rok wcześniej — najbardziej w Europie Zachodniej (+32,6 proc.) mimo niepewności w gospodarce z powodu rosnącej inflacji. Ilość sprzedanego piwa zwiększyła się o 8,6 proc., w tym o 15,4 proc. w Europie Zachodniej, o 10,5 proc. w Azji, a zmalała o 2,3 proc. w Europie Wschodniej i Centralnej z powodu wojny. Duńczykom udało się to samo, co Nestlé i Danone: przerzucić na konsumentów wyższe koszty własne nie tracąc nic ze sprzedaży — pisze Reuter. Duńczycy nie zmienili prognozy rocznego wyniku operacyjnego, spodziewają się od minus 5 proc. do plus 2 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama