Francja jest niezadowolona z rozmów o połowach ryb

Francję rozczarowuje tempo negocjacji z Brytyjczykami o rozwiązaniu sporu o połowy ryb na brytyjskich wodach po brexicie. Rozmowy mają trwać do końca października. Potem Francja grozi sankcjami.

Publikacja: 26.10.2021 14:52

Francja jest niezadowolona z rozmów o połowach ryb

Foto: Fotorzepa/Łukasz Solski

Przewodniczący regionalnej organizacji rybaków w północnej Francji, Olivier Lepretre poinformował, że rozmowy z ostatniego tygodnia zakończyły się wydaniem tylko kilku koncesji na połowy Francuzów na brytyjskich wodach. Jego zdaniem, to zbyt skromny krok w rozwiązaniu sporu z Wyspiarzami, ale Komisja Europejska ma naciskać na zwiększenie tempa tych spotkań. Techniczne prace będą prowadzone w najbliższych dniach w stałym rytmie — dodał.

Francuzi zarzucają Brytyjczykom, że nie honorują porozumienia handlowego po brexicie, a krajowa organizacja rybaków CNPMEM poinformowała, że minister ds. morskich, Annick Girardin zapewniła ją, że nie zrezygnuje z walki o te koncesje. — Pani minister jest rozczarowana techniczną prącą wykonaną dotąd, ale nie możemy zaprzeczyć, że nie ma postępu. Tylko rząd nie chce ustąpić ani na jotę — stwierdził Lepretre.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku