Reklama

Amerykanom brakuje ketchupu. Ceny mocno rosną

Gwałtowny wzrost popytu spowodował już 13 proc. wzrost cen, a zakłady i tak nie nadążają z produkcją.

Aktualizacja: 08.04.2021 11:35 Publikacja: 08.04.2021 10:11

Amerykanom brakuje ketchupu. Ceny mocno rosną

Foto: Bloomberg

Jako pierwszy o problemie napisał dziennik "The Wall Street Journal" informując, iż największy problem jest z jednorazowymi saszetkami z keczupem, a restauracje i sieci fast foodów z trudem nadążają z dostawami. Odkąd pandemia zmusiła wiele restauracji do zintensyfikowania dostaw i sprzedaży na wynos, popyt na te poręczne pojedyncze opakowania szybko gwałtownie wzrósł. Według gazety mowa o 13 proc. wzroście cen opakowań keczupu od 2020 r.

Sieci fast foodów zawsze rozdawały te jednorazowe saszetki, ale restauracje tradycyjnie umieszczały butelki keczupu na stołach lub wylewały je do miski dla klientów. Ponieważ oba modele usług gastronomicznych konkurują teraz o opakowania lub saszetki, producenci nie nadążają. Kraft Heinz jest najbardziej znanym producentem ketchupu, firma kontroluje prawie 70 proc. amerykańskiego rynku detalicznego keczupu. Ponieważ więcej ludzi je w domu, sprzedaż butelek keczupu również wzrosła o 15 proc. w ciągu ostatniego roku, do ponad 1 mld dol. w 2020 r.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama