Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.04.2021 11:35 Publikacja: 08.04.2021 10:11
Foto: Bloomberg
Jako pierwszy o problemie napisał dziennik "The Wall Street Journal" informując, iż największy problem jest z jednorazowymi saszetkami z keczupem, a restauracje i sieci fast foodów z trudem nadążają z dostawami. Odkąd pandemia zmusiła wiele restauracji do zintensyfikowania dostaw i sprzedaży na wynos, popyt na te poręczne pojedyncze opakowania szybko gwałtownie wzrósł. Według gazety mowa o 13 proc. wzroście cen opakowań keczupu od 2020 r.
Sieci fast foodów zawsze rozdawały te jednorazowe saszetki, ale restauracje tradycyjnie umieszczały butelki keczupu na stołach lub wylewały je do miski dla klientów. Ponieważ oba modele usług gastronomicznych konkurują teraz o opakowania lub saszetki, producenci nie nadążają. Kraft Heinz jest najbardziej znanym producentem ketchupu, firma kontroluje prawie 70 proc. amerykańskiego rynku detalicznego keczupu. Ponieważ więcej ludzi je w domu, sprzedaż butelek keczupu również wzrosła o 15 proc. w ciągu ostatniego roku, do ponad 1 mld dol. w 2020 r.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kawa w Stanach Zjednoczonych jest coraz droższa. Cła Donalda Trumpa, nałożone na największych światowych eksport...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Z początkiem 2026 r. Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Zwolni pracowników i sprzeda sam zakła...
Sprzedaż większości kategorii trunków, w tym piwa, wódek spada, a coraz więcej konsumentów sięga po ich bezalkoh...
Holenderski producent piwa Heineken poinformował, że reorganizacja jego siedziby głównej w Amsterdamie wpłynie n...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nazwy „stek, kotlet, kiełbasa, burger, hamburger” będą zarezerwowane dla produktów z mięsa. Jest też nowa defini...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas