Reklama
Rozwiń
Reklama

Nestle wycofuje zupy instant z ołowiem

Nestle wycofuje ze sklepów w Indiach zupy instant w których stwierdzono bardzo wysoki poziom ołowiu, a miejscowe media piszą o największym skandalu na indyjskim rynku spożywczym od niemal 10 lat.

Publikacja: 06.06.2015 12:56

Nestle wycofuje zupy instant z ołowiem

Foto: Bloomberg

Największy koncern spożywczy świata poinformował, że wycofuje z indyjskich sklepów serie zup z makaronem, sprzedawanych pod marką Maggi. W próbce kontrolnej wykryto bowiem wysokie stężenie ołowiu. Kontrolę przeprowadzili eksperci koncernu.

Prezes Nestle Paul Bulcke zwołał specjalna konferencje prasową by wyjaśnić wątpliwości i zapewniając, że koncern zrobi wszystko by skażone zupy nie dostały się na rynek. wcześniej szwajcarski koncern był krytykowany za opieszała reakcje na wykrycie zanieczyszczenia w zupach Maggi.

- Jesteśmy koncernem, który bazuje na zaufaniu konsumentów - zapewniał w New Delhi Bulcke, ale mimo zapewnień, że nie ma ryzyka zatrucia się feralnymi zupkami, został on zakrzyczany przez lokalnych reporterów. Mimo to prezes Nestle zapewniał, że nie ma powodów do niepokoju. Wstrzymanie sprzedaży zup to tylko "działanie prewencyjne".

Jednak indyjskie władze sanitarne twierdzą, że w badaniach laboratoryjnych jednoznacznie wykazano, że skażone zupy są niebezpieczne dla ludzi i mogą zaszkodzić zdrowiu konsumentów. Na dodatek Nestle złamało przepisu oznakowania środków spożywczych a także kilka innych, drobniejszych przepisów dotyczących produktów spożywczych w Indiach.

Prezes Bulcke zapewniał na konferencji prasowej, że wycofana partia zup znów trafi do sprzedaży, jak tylko sprawdzona zostanie cała linia produkcyjna. Zapewnił też, że koncern współpracuje z władzami śledczymi.

Reklama
Reklama

Zupy z makaronem stanowią 15-20 proc. całej sprzedaży produktów Nestle w Indiach, dają jednak mały obrót, ponieważ są stosunkowo tanie i dostępne dla każdego. Za jedna paczkę zupy trzeba zapłacić równowartość 20 eurocentów. Zupy Nestle można kupić praktycznie wszędzie od supermarketu po ulicznych sprzedawców. Maggi, reklamowane m.in. przez gwizdy Bollywood, to najpopularniejsza marka na rynku indyjskim, zostawiająca daleko w tyle konkurentów takich jak Hindustan, Unilever, Knorr czy GlaxoSmithKline.

Indyjscy analitycy ostrzegają, że Nestle może stracić na tej aferze. - Reakcja na wykrycie skażenia była zła. Tygodniami zaprzeczano a media społecznościowe aż huczały - mówi Arvind Singhal, prezes firmy doradczej Technopak. - W dzisiejszych czasach, czasach mediów społecznościowych nie można ignorować konsumentów i władz - podkreślił Singhal.

Ostatni skandal z produktami spożywczymi w Indiach miał miejsce 2006 roku, kiedy to wykryto pestycydy w napojach Coca-cola i Pepsico.

Przemysł spożywczy
Eksport żywności z UE bije rekordy. Powodem głównie wzrost cen
Przemysł spożywczy
Wigilia znów droższa. Mniej karpia, więcej dań gotowych. Plus wizyta na jarmarku
Przemysł spożywczy
Jim Beam zamyka główną destylarnię. Amerykański bourbon w tarapatach
Przemysł spożywczy
Stock Spirits Group ma nowego szefa. Kto pokieruje znanym producentem alkoholi?
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama