Reklama
Rozwiń
Reklama

Oto ulubiony kawior Rosjan

Świat ukochał czarny kawior. A jego główni dostawcy - Rosjanie, wybierają dla siebie kawior czerwony jako zdrowszy i smaczniejszy. W ciągu ostatniego roku popyt nań wzrósł w federacji o blisko jedną czwartą.

Aktualizacja: 23.10.2019 12:13 Publikacja: 23.10.2019 12:08

Oto ulubiony kawior Rosjan

Foto: Bloomberg

Popyt Rosjan na kawior czerwony w okresie od października 2018 .r do września 2019 r. zwiększył się o 22 proc. w ujęciu rocznym, informuje gazeta RBK. Według analityków firmy GfK udział rodzin, w których choć raz w roku kupuje się czerwony kawior zwiększyła się do 33 proc. Do tego Rosjanie kupują kawior nie tylko częściej, ale i w większych ilościach. 

Aleksandr Fomin, szef Stowarzyszenia Rybnego podkreśla, że wzrost apetytu Rosjan na czerwoną ikrę z gorbuszy (bardzo smaczna ryba z rodziny łososiowatych o charakterystycznym mocno czerwonym mięsie – red.) związany jest też ze spadkiem ceny produktu. Od początku roku cena spadał, by w lipcu osiągnąć wartość minimalną - 3594 rubli (220 zł) za kilo.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama