Sprawdź, jak skutecznie reklamować wady w budynku

Jeżeli w nowym lokalu pękają ściany, nie domykają się drzwi, to nie pozostaje nic innego, jak domagać się od sprzedającego usunięcia tych usterek

Lodówka powinna chłodzić, a kaloryfer grzać

Właściciele sklepów muszą naprawić bądź wymienić na nowy uszkodzony towar lub zwrócić pieniądze. Wystarczy, że klient wystąpi w ciągu dwóch lat od zakupu z...

Leki za grosik zostały na razie uratowane

Kiedy samorząd aptekarski może walczyć przeciw reklamie aptek

10 dni do namysłu

Konsument, który zaciągnął pożyczkę lub kredyt albo kupił na raty jakiś produkt, wspomagając się pożyczonymi pieniędzmi, ma czas, aby się rozmyślić

Skutki nieważnej umowy

Jeśli z winy agenta umowa ubezpieczenia okazała się nieważna i wskutek tego niedoszły klient nie otrzymał odszkodowania, należy mu się rekompensata poniesi...

Akwizytorom OFE już dziękujemy

Rośnie liczba skarg na akwizytorów otwartych funduszy emerytalnych. Wkrótce mogą powstać przepisy ograniczające takie formy pozyskiwania klientów

W sporze z kupcem pomoże powiat

Co zrobić, gdy nowe buty rozpadły się po jednym dniu noszenia, a sprzedawca (producent) nie chce nam oddać pieniędzy? Jeżeli nie wiesz, to zwróć się o pora...

Nie od razu zostaną nam darowane długi

Upadłość mogą ogłosić nie tylko przedsiębiorcy, ale również osoby prywatne. Możliwość taką mają od 31 marca 2009 r. na skutek nowelizacji prawa upadłościow...

Biznes boi się pozwów zbiorowych

Przedstawiciele przedsiębiorców oraz ekspert Izby Handlu USA odradzają wprowadzanie grupowego dochodzenia odszkodowań

Samo wypowiedzenie kredytu to dotkliwa kara

Bank nie może pobierać prowizji od swojego klienta za to, że wypowiedział mu umowę kredytową

O wadliwym materiale trzeba informować na czas

Mam małą firmę remontowo-wykończeniową. Jeden z klientów zlecił mi położenie podłogi z jego materiałów. Problem polega na tym, że drewno, jakie posiada, ni...

Po odbiór mieszkania przyjdź z fachowcem

Oddając nowe mieszkanie klientowi, deweloperzy nie chcą uwzględniać małych wad. Żądają też całości spłat, zanim dadzą klucze, albo opłat za lokal przed uzy...

Zadośćuczynienie - tak, ale na jakiej podstawie

Nie ma zgody co do tego, czy oprócz pieniędzy za rzeczywiste szkody, niezadowolony turysta może domagać się zadośćuczynienia za zmarnowany urlop

Trudno wygrać z biurem podróży w sądzie

Pechowy turysta ma coraz mniejsze szanse na żądanie finansowej czy choćby moralnej satysfakcji od biura

Wolno żądać zwrotu nadpłat sprzed dekady

Klienci firm, które miały w swoich umowach klauzule niedozwolone, mogą domagać się rekompensat, gdy z powodu tych zapisów ponieśli szkody nawet wiele lat temu

Trudno o rekompensaty za zmarnowane wakacje

Sądy nie chcą przyznawać konsumentom od biur podróży odszkodowań za urlopy z opóźnieniami samolotów, pokojami z widokami na budowy albo bez obiecanych wyci...

Klienci muszą uważać na nieuczciwe chwyty

Sklepy i usługodawcy wykorzystują różne triki w reklamach, aby przyciągnąć do siebie klientów i sprzedać im swój towar. Te, które wprowadzają konsumentów w...

Nieuczciwych hotelarzy czekają drakońskie kary

Urzędnicy znaleźli nowy bat na hotelarzy, którzy łamią przepisy o kategoryzacji swoich obiektów. Grożą im surowe kary pieniężne, a nie tylko grzywny

Klient musi wiedzieć, ile zapłaci za rezygnację z lokaty

Zasady naliczania opłat manipulacyjnych pobranych za wcześniejsze odstąpienie od umowy lokaty strukturyzowanej powinny być precyzyjnie określone