E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Do zawarcia umowy w sieci nie dojdzie, jeśli przedsiębiorca nie zorganizuje tak sprzedaży, aby konsument w momencie kupowania wyraźnie potwierdził, że wie, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty, np. poprzez użycie czytelnego przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

Publikacja: 22.12.2014 07:20

E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Foto: Rzeczpospolita

Wraz z wejściem w życie 25 grudnia nowej ustawy o prawach konsumenta (DzU z 24 czerwca, poz. 827), implementującej dyrektywę 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów, zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w sieci. Przedsiębiorcy powinni uważnie zapoznać się z katalogiem nowych informacji, gdyż niezrealizowanie ich może spowodować poważne konsekwencje.

Wola związania się umową

Pozostało 95% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?