Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Do czasu uregulowania ram prawnych dla korzystania ze sztucznej inteligencji należy ją traktować jak narzędzie. Odpowiedzialność za ewentualne błędy czy nieprawidłowości w działaniu algorytmów AI może więc ponieść z niej korzystający, w tym pracodawca.

Publikacja: 18.01.2024 02:00

Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Foto: AdobeStock

Sztuczna inteligencja (AI) otacza nas praktycznie z każdej strony. Można powiedzieć, że znajdujemy się dopiero na początku technologicznej ery. Ale czy jesteśmy gotowi na konsekwencje decyzji podejmowanych przez algorytm? Jak świat technologii i decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję wpływają na odpowiedzialność pracodawców? Czy era technologiczna zmieniła zasady gry dla liderów biznesu?

W miarę postępu technologicznego sztuczna inteligencja zyskuje zdolność do podejmowania coraz bardziej złożonych decyzji w miejscu pracy. Staje się nieodłącznym partnerem w procesie decyzyjnym od automatyzacji rutynowych zadań po zaawansowane analizy danych.

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?