Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

E-rejestrator wejść i wyjść do zakładu pracy może być co najwyżej zamiennikiem pisemnej listy obecności w pracy. Równolegle pracodawca musi ewidencjonować czas pracy, aby uniknąć problemów dowodowych.

Publikacja: 01.12.2021 15:08

Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy coraz częściej wyposażają swoje zakłady w systemy służące do elektronicznej kontroli czasu pracy. W ofercie rynkowej można spotkać różne warianty tego typu produktów, takie jak czytniki służące do odbijania kart magnetycznych czy też bardziej zaawansowane – jak aplikacje mobilne. Każde z tych rozwiązań bazuje na tym samym założeniu – mają stanowić ułatwienie dla pracodawców. Dotyczy to zwłaszcza dużych firm, w których codzienne podpisywanie list obecności przez wszystkich pracowników jest uciążliwe.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów