Projekt noweli [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1CC6CD6E9A8F4E145842092D8A90ABB6?id=185407]ustawy o wychowaniu w trzeźwości[/link] niebawem trafi pod obrady rządu. Zmiany są potrzebne, bo w rodzinach alkoholików żyje dziś ok. 1,5 mln dorosłych i do 2 mln dzieci. Z roku na rok dotkniętych uzależnieniem jest coraz więcej.
[b]Stąd pomysł ograniczenia reklamy piwa w radiu, telewizji i kinach, wprowadzenia wysokich grzywien za uprawianie sportów wodnych pod wpływem alkoholu i sprzedaż czy odsprzedaż trunków nieletnim. [/b]Dotychczasowy zakaz sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych rozszerzono na imprezy odbywające się na stadionach i innych obiektach sportowych. Obejmie on też handel obwoźny i obnośny.
[srodtytul]Straszyć i informować[/srodtytul]
Ministerstwo Zdrowia chce wyjść do wszystkich potencjalnych konsumentów alkoholi z szeroką akcją informacyjną. W sklepach obok dzisiejszych lakonicznych tabliczek informujących o szkodliwości spożycia alkoholu pojawią się informacje wyraźniejsze. Jasno napisane będzie w nich o zakazie sprzedaży i podawania osobom niepełnoletnim alkoholu i uprawnieniu sprzedawcy lub serwującego alkohole do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy. Mało tego, informacja nie może być ukryta za półką czy barem, lecz ma wisieć w widocznym miejscu.
[wyimek]od godz. 20 można dziś reklamować piwo w TV[/wyimek]