Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 03:19 Publikacja: 27.05.2025 12:28
UE ma nowy pomysł na badania kierowców po 65. roku życia
Foto: Adobe Stock
Jak informowaliśmy przed rokiem, Unia Europejska miała wprowadzić przepisy dotyczące m.in. prawa jazdy po 65. roku życia. Kierowcy-seniorzy mieli zostać zobowiązani do zgłoszenia się na badania, które potwierdzą lub wykluczą ich zdolność do prowadzenia pojazdu.
Eksperci Unii Europejskiej stoją na stanowisku, że seniorzy mogą być - podobnie jak najmłodsi kierowcy - większym zagrożeniem na drogach. Bo choć nie można w ich wieku mówić o brawurze czy braku doświadczenia, to częściej zdarzają się im zaburzenia koncentracji i osłabienie refleksu. Stąd pomysł badań, którym według pierwotnych zamierzeń, seniorzy mieli się poddawać co dwa lata, a po ukończeniu 75 lat - nawet co roku. Brak takiego badania lub negatywna opinia specjalisty miały skutkować automatyczną utratą prawa jazdy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Sędzia z Wągrowca miał kupić butelkę wódki na stacji paliw, wypić alkohol i odjechać autem do domu. Sąd Najwyższ...
Byłych sędziów i prokuratorów nie chroni immunitet za czyny popełnione podczas pełnienia służby – orzekł w środę...
Żądania ministra Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania przez sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Pub...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Sędziowie po ukończeniu 65. roku życia będą mogli dalej wychodzić na sale rozpraw. Nie będą to tego potrzebowali...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas