Pacjent zwrócił się do prywatnego, niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej o udostępnienie dokumentacji dotyczącej płatności, otrzymanej z NFZ za wykonanie usług medycznych wobec niego.
W odpowiedzi spółka Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej (NZOZ) odpisała, że nie dysponuje rachunkami wystawianymi na rzecz NFZ za usługi podstawowej opieki zdrowotnej świadczonej na rzecz indywidualnie oznaczonego pacjenta zadeklarowanego w NZOZ, ponieważ rachunki takie nigdy nie były wystawiane.
Przychodnia rozliczała się w sposób zbiorczy
Spółka wyjaśniła, że stosownie do umów zawartych w czasie, gdy pacjent objęty był podstawową opieką zdrowotną świadczoną przez NZOZ, podstawą rozliczeń NZOZ z NFZ był comiesięczny rachunek wystawiony przez NZOZ wraz z załączoną listą indywidualnie wskazanych osób zadeklarowanych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w NZOZ.
Spółka wyjaśniała dalej, że informacje o zawartych umowach znajdują się na stronach internetowych NFZ.
Umowy o każdym świadczeniu zdrowotnym finansowanym z NFZ to informacja publiczna - WSA