Niestety, to niemożliwe.

Tak wynika z treści art. 96 ust. 5 ustawy z 6 września 2001 r.  Prawo farmaceutyczne. Zgodnie z tym przepisem produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki co do zasady nie podlegają zwrotowi. Tylko w dwóch przypadkach pacjenci mogą dokonać zwrotu leku lub wyrobu medycznego zakupionych w aptece: jeśli były obarczone wadą jakościową lub zostały wydane w niewłaściwy sposób. Te wyjątki wskazuje art. 96 ust. 6  Prawa farmaceutycznego.

Nie można zatem zwrócić leku zakupionego na receptę, jeśli aptekarz wydał właściwe opakowanie, przed upływem terminu ważności, bez wad jakości.

Zupełnie inne reguły obowiązują w przypadku zwrotu produktów leczniczych zakupionych w ramach wysyłkowej sprzedaży leków, np. w aptece internetowej. Trzeba jednak zaznaczyć, że takiej sprzedaży nie mogą podlegać leki wydawane z przepisu lekarza.

Zgodnie z § 3 pkt 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza, pacjent może zwrócić zakupiony  w ten sposób lek w terminie 10 dni od dnia jego dostawy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz bez podania przyczyny. Apteka prowadząca sprzedaż wysyłkową musi informować o tym klientów.