Reklama

Referendalne nieprawidłowości: więcej kart na wyjściu niż na wejściu

Nieścisłości w liczbie kart referendalnych pojawiły się np. w Lublinie, gdzie w jednym budynku znajdowało się kilka komisji i ludzie mogli mylić lub celowo wrzucać karty do niewłaściwych urn. Przyczyną mogły też być niedociągnięcia ze strony członków komisji – komentuje biuro prasowe PKW.

Publikacja: 20.10.2023 15:48

Referendalne nieprawidłowości: więcej kart na wyjściu niż na wejściu

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

Patryk Wachowiec, analityk prawny Fundacji Obywatelskiego Rozwoju, zwrócił w czwartek uwagę na nieścisłości w liczbach kart referendalnych, odnotowywanych przez poszczególne obwodowe komisje. W swoim profilu w serwisie „X” poinformował m.in. o nieścisłościach tego typu, zaobserwowanych w obwodowej komisji wyborczej nr 2 w Niedrzwicy Dużej, gdzie wyborcom wydano 1091 kart referendalnych, by po zakończonym głosowaniu wyciągnąć z urny karty w liczbie 1361 – a więc „wzbogacone” o aż 270 nadprogramowych kart. Według obliczeń analityka i analizy danych prezentowanych przez Państwową Komisję Wyborczą, tego typu nieścisłości miały miejsce w co najmniej 483 obwodowych komisjach w całym kraju.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama