Nowy radcowski kodeks etyki zawodowej ogólnie stanowi, że informowanie o wykonywaniu zawodu jest prawem radcy prawnego. Zabrania informowania oraz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu i dobrymi obyczajami.
Granice dozwolonych poczynań wyznaczy praktyka. Pierwszy zwiastun nowego już się pojawił. Na początku stycznia w „Rz” ukazało się ogłoszenie poznańskiej kancelarii radcowskiej. Zawarty w nim slogan „Ty też możesz zarabiać więcej” oraz zachęta „Zadzwoń” to nowość na rynku.
Zapytaliśmy kilkanaście różnych firm prawniczych o ich plany i pomysły marketingowo-reklamowe. Jak się okazuje, inaczej do liberalizacji podchodzą duże ogólnopolskie kancelarie, inaczej mniejsze lokalne.Ambitne zamiary deklaruje kancelaria Koksztys z Wrocławia.
– Założyliśmy przeprowadzenie wizerunkowej kampanii billboardowej w największych aglomeracjach – informuje Jakub Pomorski.
Dodaje, że przepisy dotyczące zasad promocji usług prawniczych są bardzo ogólne, dlatego kancelaria zamierza najpierw przedyskutować swoje pomysły z władzami samorządu radcowskiego. Nie ukrywa, że najwygodniej dla firmy byłoby, aby kto inny pierwszy zaczął podobną akcję.