Zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania sobie klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu dotyczy adwokatów. Szczegóły określa § 23 kodeksu etyki adwokackiej. Mecenas może natomiast informować o swojej działalności zawodowej. Informacja ta musi być rzetelna i zgodna z przepisami o ochronie konsumentów i zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
[srodtytul]Prawnik nie zachwala[/srodtytul]
Przepisy określają dokładnie, gdzie i w jakich sytuacjach można podawać taką informację i co może ona zawierać. M.in. [b]można ją podawać w książkach telefonicznych i adresowych oraz na stronach internetowych. Mogą się też znaleźć w broszurach i informatorach.[/b] Po spełnieniu odpowiednich wymagań niektóre informacje mogą się znaleźć w prasie. Wolno też adwokatom podać dane na firmowym szyldzie. W informacji może się znaleźć m.in. nazwa i adres, znak kancelarii oraz imię i nazwisko adwokata, lista wspólników spółki, dane na temat rodzaju i zakresu świadczonej przez adwokata pomocy prawnej. Dopuszcza się też posługiwanie się przez przedstawicieli palestry tytułami naukowymi.
[b]Zakazane jest natomiast publikowanie informacji o wynikach swojej pracy, np. wygranych sprawach.[/b] Także informacja zawierająca oceny jakości świadczonych usług jest traktowana jako reklama – a więc jest zabroniona.
Podobny do adwokackiego zakaz reklamowania mają też notariusze. Wynika on z kodeksu etyki zawodowej notariusza. Paragraf 27 tego dokumentu mówi wprost, że „do działań nieuczciwej konkurencji zalicza się również uprawianie reklamy osobistej w jakiejkolwiek postaci”. Przepisy ustanowione przez Krajowa Radę Notarialną regulują też wygląd tablic na budynkach i zawartość stron internetowych, a nawet wielkość liter na szyldach.