Na pierwszy firmowy spacer pracownicy gdańskiej spółki Young Digital Planet wybrali się w połowie kwietnia. Od tamtego czasu dwa razy w tygodniu (a konkretnie we wtorki i czwartki) grupa ok. 20–30 osób wyrusza wczesnym popołudniem na półgodzinną przechadzkę. Jedni biorą kijki nordic walking, inni longboardy (dłuższa wersję popularnej deskorolki) albo rowery.
– Zależało nam na tym, by na pół godziny oderwać ludzi od biurek i zachęcić ich do naturalnego ruchu. Badania potwierdzają, że taki ruch pobudza pracę mózgu i kreatywność człowieka, którą obniża monotonia w pracy i brak aktywności fizycznej – tłumaczy Jolanta Gałecka, ekspert ds. edukacji w YDP.
Wiosenna aktywacja
Gdańska spółka, największy w Polsce producent edukacyjnych programów komputerowych, wiosną wystartowała z akcją EduAktywacja, w ramach której zachęca szkoły (na razie w pomorskiem) do zapewnienia uczniom aktywności podczas przerw. I sama daje tu przykład, organizując spacery dla pracowników. Marta Kozłowska z działu HR firmy zapowiada, że wkrótce będą oni też mogli poćwiczyć z trenerem fitness. A na koniec maja planuje wewnętrzną ankietę, by sprawdzić, czy pomysł przerw się podoba i jak wpływa na samopoczucie w pracy.
419 tys. pracowników w Polsce korzysta już z kart MultiSport Plus oraz FitProfit
Pierwsze oceny są pozytywne – choć mało kto może sobie pozwolić na dwa spacery w ściśle określonym czasie. Ale wtedy mogą skorzystać z tego, co firma oferuje im po godzinach, m.in z zajęć fitness, pływalni czy karty MultiSport.