VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Gdy nabywca nie przyjął wysłanych produktów i zwrócił je wraz z fakturą, nie została ona wprowadzona do obiegu prawnego. W takiej sytuacji sprzedawca nie ujmuje jej w księgach i nie wykazuje w deklaracji VAT-7 i w pliku JPK.

Publikacja: 15.12.2019 15:16

VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy handlują nie tylko na terytorium kraju i Unii Europejskiej, ale również poza jej granicami. Eksport towarów jest więc jedną z podstawowych transakcji gospodarczych. Niestety, zarówno w krajowych, jak i zagranicznych dostawach czasem dochodzi do zwrotu towarów. Czy wówczas należy przeprowadzić korektę, czy wystarczy anulować transakcję? Zagadnienie to warto rozważyć na przykładach.

Przykład

Pozostało 94% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl.

Wybierz ofertę dla Ciebie.

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj artykuły z Rzeczpospolitej i wydanie magazynowe Plus Minus.

Subskrybuj Zaloguj się
29,90 zł miesięcznie
Tylko 19,90 zł miesięcznie
Nieruchomości
Co można wybudować bez pozwolenia na własnej posesji? Garaż? A może oczko wodne?
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Zawody prawnicze
Prokuratorzy zaniepokojeni poleceniem prokuratora krajowego ws. Andrija K.
Zawody prawnicze
Nieoczekiwana zmiana miejsc na podium rankingu kancelarii prawniczych
Prawo dla Ciebie
Trybunał: ustawa przyjęta bez Kamińskiego i Wąsika jest niezgodna z konstytucją
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Sądy i trybunały
Andrzej Duda powołał Mikołaja Pawlaka na sędziego
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży